آفتاب

دومین مظنون حادثه بمب گذاری تایلند دستگیر شد

دومین مظنون حادثه بمب گذاری تایلند دستگیر شد

پلیس تایلند از دستگیری دومین مظنون همکاری در حادثه بمب گذاری معبد «بانکوک» خبر داد اما درباره ملیت وی که یک فرد خارجی است هیچ توضیحی ارائه نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، پلیس تایلند دومین فرد مظنون به دست داشتن در حادثه بمب گذاری معبد «بانکوک» را دستگیر کرد. وی که یک مرد خارجی است در استان «ساکایو» واقع در شرق بانکوک و در نزدیکی مرز مشترک با کامبوجیه دستگیر شد.

وزارت امور خارجه تایلند در پاسخ به چگونگی اثبات دست داشتن متهم در حادثه اخیر توضیح زیادی ارائه نداد و به این مطلب بسنده کرد که بازجویی از وی به عنوان یکی از مظنونین اصلی ادامه دارد.    

هنوز مشخص نیست که عاملین بمب گذاری معبد بانکوک که در تاریخ ۱۷ آگوست اتفاق افتاد و در نتیجه آن ۲۰ نفر از جمله چند توریست جان خود را از دست دادند، به چه گروهی تعلق دارند. پلیس تایلند چهار روز پیش نیز یک خارجی دیگر را به اتهام مشارکت در این اقدام دستگیر کرده بود.

فرضیه های گوناگونی پیرامون علل این بمب گذاری وجود دارد که از آن میان می توان به دخالت گروه های سیاسی مخالف دولت، باند جرائم سازمان یافته و شورشیان جنوب کشور اشاره کرد. برخی نیز معتقدند این عملیات از سوی گروه های طرفدار ایغورهای چین ترتیب داده شده که خارجی بودن دو مظنون دستگیر شده احتمال تایید این فرضیه را افزایش می دهد.   

کد N942123

وبگردی