آفتاب

طوفان تهران در سمنان آرام گرفت

طوفان تهران در سمنان آرام گرفت

‌مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بر خلاف پیش‌بینی‌ها، طوفانی که تهران و چهار استان دیگر کشور را درنوریده و خساراتی به بار آورده بود، از شدت آن در استان سمنان کاسته شد.

احمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: این طوفان خوشبختانه بعد از عبور از استان تهران در استان سمنان فعالیت تخریبی خاصی نداشته است.

وی ادامه داد: این توده پرفشار که در برخی استان‌ها باعث وقوع طوفان و بارش‌های شدید نقطه‌ای شده بود، در چند نقطه از استان سمنان بارش‌هایی را به همراه داشت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان، با اشاره به سیل‌خیزی برخی مناطق استان، خاطرنشان کرد: توده‌های پرفشاری در روزهای اخیر در چند نقطه استان و از جمله در شمال دامغان و منطقه طزره، شمال‌شرقی مهدیشهر و رضاآباد و خرند‌ و همچنین در مناطقی از شهر و حومه دامغان بارش‌های رگباری نقطه به نقطه‌ای را به همراه داشت که با وجود کوتاه بودن زمان بارش، به علت شدت بارش‌ها، سیلاب‌هایی در مناطقی از استان جاری و به برخی زیرساخت‌ها نیز آسیب رساند.

طاهری با اشاره به پیش‌بینی وزش بادهای پرسرعت و طوفان در مناطقی از استان، تصریح کرد: این توده هوایی هم‌اینک در استان به صورت بارش‌های پراکنده فعال بوده، اما از شدت آن تا حد زیادی کاسته شده است.

وی با بیان اینکه این طوفان استان‌های مختلف و از جمله تهران و البرز را درنوردیده بود، گفت: انتظار می‌رفت این طوفان با شدت مناطق شمالی استان تهران و از جمله استان سمنان را نیز درنوردد که پس از خروج از تهران‌، شدت آن کم و به مرور وزش بادها نیز کمتر شد.

انتهای پیام

کد N941789

وبگردی