آفتاب

پاسخ بان کی مون به انتقاد ژاپن در مورد سفر به چین

پاسخ بان کی مون به انتقاد ژاپن در مورد سفر به چین

دبیرکل سازمان ملل با رد انتقاد دولت ژاپن برای تصمیم وی جهت حضور در مراسم روز پیروزی چین اعلام کرد، مهم است که فداکاری چین در زمان جنگ شناخته شده و از تاریخ درس گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه گاردین، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که در بین 30 رهبری خواهد بود که روز پنجشنبه در رژه چینی‌ها در پکن شرکت خواهد کرد، در این باره گفت: حضورش در این مراسم به معنی به رسمیت شناختن کمک‌ها و فداکاری در مبارزه علیه فاشیسم طی جنگ جهانی دوم خواهد بود.

دفتر بان کی مون اعلام کرد، وی از نگرانی‌های ژاپن که معتقد است سازمان ملل باید در مناقشات تاریخی بی‌طرف بماند و به شدت نسبت به حضور دبیرکل سازمان ملل در این مراسم ابراز ناخرسندی کرده، مطلع است.

بان کی مون، وزیر خارجه سابق کره‌جنوبی در واکنش به این انتقاد گفته است: همکاری و فداکاری چین طی جنگ جهانی دوم به خوبی شناخته شده و چین به دلیل تمام رنج‌هایی که متحمل شده قابل احترام است.

وی ادامه داد: بسیار مهم است تا به گذشته نگاه کنیم و ببینیم چه درس‌هایی گرفته‌ایم و چگونه می‌توانیم به سمت آینده‌ای روشن‌تر حرکت کنیم. این باید هدف اصلی باشد.

حدود 12 هزار سرباز، 500 دستگاه ماشین زرهی و 200 هواپیما قرار است در رژه روز پنجشنبه شرکت کنند. علاوه بر این 1000 سرباز خارجی از 17 کشور جهان قرار است در این رژه حضور یابند.

انتهای پیام

کد N941753

وبگردی