آفتاب

سازمان ملل تخریب معبد "بل" در پالمیرا را تایید کرد

سازمان ملل تخریب معبد "بل" در پالمیرا را تایید کرد

به دنبال انتشار اخباری از تخریب بخشی از معبد "بل" در شهر پالمیرای سوریه، سازمان ملل تاکید کرد که تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از این معبد ویران شدن آن توسط داعش را تایید می‌کند. این در حالی است که یک مسئول سوری تاکید کرد که معبد اصلی شهر پالمیرا سالم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، اخیرا فعالان و شاهدان عینی در پالمیرا اعلام کردند که داعش بخشی از معبد "بل"، یکی دیگر از معابد شهر باستانی پالمیرا را ویران کرده است.

در همین راستا، موسسه آموزشی و پرورشی سازمان ملل (یونیتار) اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از این معبد نشان می‌دهد که این معبد در معرض تخریب قرار گرفته است. ساکنان شهر پالمیرا از انفجار مهیبی در این معبد خبر داده بودند.

این دومین انفجاری است که داعش طی یک هفته علیه مراکز باستانی سوریه انجام داده است.

پیش از این نیز داعش معبد "بعل شمین" را در این شهر منفجر کرده بود.

این در حالی است که مامون عبدالکریم، مدیر کل آثار باستانی و موزه‌های سوریه اعلام کرد که به رغم گزارشات فعالان سوری از انفجار در معبد بل این معبد همچنان پابرجاست.

برخی منابع نیز اعلام کردند که داعش معبد "بل" را به طول کامل ویران کرده است.

رامی عبدالرحمن، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که شاهدان عینی انفجاری را در داخل دیوارهای معبد "بل" مشاهده کردند اما به دلیل ترس از داعش نزدیک معبد نشدند.

انتهای پیام

کد N941566

وبگردی