آفتاب

پارلمان ترکیه درباره تمدید عملیات نظامی در سوریه و عراق رای‌گیری می‌کند

پارلمان ترکیه درباره تمدید عملیات نظامی در سوریه و عراق رای‌گیری می‌کند

پارلمان ترکیه قرار است سوم سپتامبر طی یک جلسه فوق‌العاده درباره تمدید حکم نیروهای مسلح این کشور در انجام عملیات نظامی در عراق و سوریه تصمیم‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، این جلسه فوق‌العاده 21 اوت از سوی حزب عدالت و توسعه درخواست شد. اعضای این حزب با مطرح کردن افزایش خطرات علیه امنیت ملی این کشور خواستار تمدید طرح پیشین در این باره شدند.

این طرح که طرح پیشین مصوب 2 اکتبر 2014 را تمدید می‌کند طی آخرین نشست کابینه به امضای اعضای دولت رسید. طرح مصوب اکتبر 2014 حمله نظامی به سوریه و عراق را برای مبارزه علیه داعش تایید می‌کند.

این طرح به ویژه اکنون برای دولت ترکیه همزمان با کمپین آن علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در جنوب شرقی آناتولی و شمال عراق اهمیتی دو چندان دارد.

تلاش برای تمدید این طرح پس از دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای برگزاری انتخابات زود هنگام که قرار است اول نوامبر برگزار شود، صورت گرفت.

28 اوت کابینه موقتی از سوی احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ایجاد و اعلام شد تا شرایط را برای برگزاری این انتخابات که پس از شکست در تشکیل دولت ائتلافی انجام می‌شود، مهیا کند.

انتهای پیام

کد N941544

وبگردی