آفتاب

ازسرگیری مذاکرات صلح قبرس پس از یک ماه وقفه

ازسرگیری مذاکرات صلح قبرس پس از یک ماه وقفه

پس از یک وقفه یک ماهه در مذاکرات صلح میان قبرس تقسیم شده، رهبران قبرس یونانی نشین و ترک نشین امروز (سه شنبه) دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری جیهان ترکیه، "اسپان بارث اید"، مشاور ویژه سازمان ملل در امور قبرس قرار است پیش از دیدار "نیکوس آناستازیادس"، رهبر قبرس یونانی نشین و "مصطفی آکینجی"، رهبر قبرس ترک نشین با نمایندگان دو طرف دیدار می‌کنند.

اسپان بارث اید که به عنوان میانجی‌ در مذاکرات صلح میان دو قبرس برای اتحاد عمل می‌کند، ماه ژوئن در جمع خبرنگاران گفت که دو طرف موافق هستند که باید حقوق مالکیت فردی که پیش از تقسیم این جزیره پابرجا بوده است، مورد احترام باشد. در پی بیانیه این نماینده سازمان ملل ، رسانه های محلی در قبرس یونانی نشین گزارش داد که 155 هزار هکتار اراضی که از قبرس یونانی نشین در جریان مداخله نظامی 1974 ترکیه گرفته شد، به صاحبان اصلی در قبرس یونانی نشین پس داده می‌شود.

قبرس پس از مداخله نظامی ترکیه در 1974 که به تحریک کودتای حمایت شده از سوی یونان بود، جدا شد. مذاکرات صلح در ماه مه آغاز شد که پس از پیروزی مصطفی آکینجی در انتخابات ریاست جمهوری قبرس ترک نشین بود.

انتهای پیام

کد N941543

وبگردی