آفتاب
سخنگوی سازمان اوقاف:

ارتقاء بهره‌وری اقتصادی موقوفات، اولویت سازمان اوقاف است

ارتقاء بهره‌وری اقتصادی موقوفات، اولویت سازمان اوقاف است

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ارتقای بهره‌وری اقتصادی موقوفات از راهبردها و سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف در سال جاری است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ارتقای بهره‌وری اقتصادی موقوفات از راهبردها و سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف در سال جاری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی اظهار کرد: تدوین سند نظام جامع اقتصاد وقف در چارچوب اقتصاد ملی منطبق با سیاست‌ها و راهبردهای سند چشم‌انداز بیست ساله کشور در افق 1404 در دستور کار اوقاف است.

وی با بیان اینکه «امروزه دستیابی به توسعه اقتصادی از ضرورت‌های انکارناپذیر بوده و نقش بارز آن در اقتصاد ملی بر هیچ کس پوشیده نیست» اظهار کرد: جستجو در متون اسلامی در این خصوص، نشان دهنده آن است که اسلام در پرداختن به مسائل و مباحث مربوط به اقتصاد و توسعه اقتصادی از همه ادیان، مذاهب و مکاتب دیگر پیشی گرفته است.

وی با بیان این‌که «سنت حسنه وقف هم یکی از ابزارهای دستیابی به توسعه اقتصادی همه جانبه در اسلام به شمار می‌رود» افزود: وقف یکی از نهادهای مهم و ممتاز دینی و اسلامی است که در گستره فعالیت‌های اقتصادی ضمن حرکت در مسیر توسعه و ایجاد چرخه تولید و اشتغال و ارائه خدمات متنوع اقتصادی به نظام اسلامی موجب تعاون و ایجاد حس نوع دوستی و تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه می‌شود.

ربیعی اضافه کرد: در حال حاضر با اهتمام جدی نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف در تدوین سند نظام جامع اقتصاد وقف در چارچوب اقتصاد ملی منطبق با سیاست‌ها و راهبردهای سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق 1404 و تأکید ایشان در بازنگری نقش وقف در اقتصاد، بالاخص ارتقاء نقش وقف در اقتصاد مقاومتی و افزایش سطح مشارکت مردم و خیرین در امر سازندگی و توسعه اقتصادی کشور موجب اتخاذ تصمیمات مهمی در سطح سازمان شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که «یکی از مهمترین اقداماتی که نیازمند تدوین سند چشم انداز و نظام جامع اقتصاد وقف است، شناسایی سرمایه موجود و ایجاد بانک اطلاعات موقوفات و رقبات در ابعاد و اشکال مختلف است» افزود: بحمدالله در سال‌های اخیر با ایجاد و راه‌اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات زمینه تحقق این مهم تا حدود زیادی محقق شده است، لیکن برای تحلیل و اتخاذ تصمیمات راهبردی، نیازمند تکمیل و بروز رسانی اطلاعات هستیم که امیدوارم با برنامه‌ریزی و عزم جدی همکاران سازمان سریعاً به این مهم دست یابیم.

انتهای پیام

کد N941400

وبگردی