آفتاب
حق شناس خبر داد:

اعلام آمادگی تعدادی از اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی برای حضور در انتخابات

اعلام آمادگی تعدادی از اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی برای حضور در انتخابات

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برای حضور در عرصه‌ رقابت‌ دهمین دوره انتخابات مجلی شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمد جواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این که بسیاری از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی سابقه طولانی در مجلس شورای اسلامی دادند اظهار کرد: اعضای برخی احزاب اصلاح طلب بیشتر سابقه حضور در دولت را دارند اما دبیرکل، قائم مقام، هیات موسسه و بسیاری از اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی سا‌لها عضو مجلس بوده‌اند.

این فعال سیاسی افزود: ما فعلا قصد نداریم اسامی افرادی که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند را رسانه‌ای کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه آخرین جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در آستانه هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال انتخابات هستیم، پس از شهریورماه، جلسات شورای مرکزی حزب هر ماه برگزار می‌شود. پیش از این جلسات هر دو ماه یکبار برگزار می‌شد.

حق شناس در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت اصلی حزب اعتماد ملی، سروسامان دادن به دفاتر استانی خود است زیرا بین سال‌های 88 تا 92 به دلیل وجود نگاه امنیتی، اعتماد ملی فعالیت محدودی داشت اما در این دو سال در 27 استان کشور، دفاتر استانی حزب فعال شده‌اند و تا آخر شهریور در استان‌های باقی مانده هم دفاتر حزب فعال می‌شود. اکنون شاخه جوانان هم در 20 استان فعال است و ما بنا داریم شاخه جوانان و بانوان را فعال‌تر کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین اظهار کرد: اعتماد ملی به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیوسته است و ما خود را بخشی از جریان اصلاحات تعریف می‌کنیم و در صدد همکاری و هماهنگی با بدنه اصلاحات هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در مرحله تبیین برنامه‌ها و راهبردهای خود هستیم و هنوز وارد مرحله تعیین مصادیق نشده‌ایم گفت:‌ البته وظیفه حزب است که در حوزه‌های انتخابیه براساس جایگاه خود دنبال شناسایی نامزدهای انتخابات باشد . دفاتر استانی اعتمادملی هم در حال شناسایی سالم‌ترین و لایق‌ترین نامزدهایی است که در میان افکار عمومی هم جایگاه دارند. ما آنها را شناسایی کرده و حمایت می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره تلاش دولت برای رقابتی کردن انتخابات افزود: ما از این موضع حمایت می‌کنیم و امیدواریم نهادهای مرتبط با انتخابات به این جمله رهبری که رای مردم حق‌الناس است توجه کنند. ما این اعتقاد را داریم که نهادهای اجرایی و نظارتی در تبیین این کلام رهبری کم کاری کرده‌اند.

حق شناس در پایان گفت: امام خمینی (ره) فرموده‌اند که مجلس در راس امور است و نمایندگان عصاره فضایل ملت هستند. حزب اعتماد ملی در راستای این فرمایش و برای شناسایی افراد اصلح تلاش می‌کند.

انتهای پیام

کد N941289

وبگردی