آفتاب

مشعل خواستار مشارکت واقعی در عرصه سیاسی فلسطین شد

مشعل خواستار مشارکت واقعی در عرصه سیاسی فلسطین شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواستار مشارکت واقعی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، نظامی، مبارزاتی و امنیتی فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خاطرنشان کرد: ما نیازمند دموکراسی و انتخابات برای سازندگی نهادهای فلسطینی هستیم اما در عین حال به مشارکت واقعی نیز نیاز داریم.

مشعل تصریح کرد: هر طرف فلسطینی جایگاه خود را در تصمیم‌گیری‌های نظامی، مبارزاتی، سیاسی و امنیتی دارد و همه ما چه در قبال نوار غزه و چه کرانه باختری یا قدس، اراضی 48 و یا خارج از فلسطین مسئول هستیم.

مشعل در سخنان خود از تماس تلفنی با سلیم زعنون، رئیس شورای ملی فلسطین خبر داد و گفت: در این تماس تلفنی بر اهمیت وحدت ملی فلسطین تاکید کردم و گفتم که هیچ چیزی نمی تواند جایگزین وحدت و منافع ملی ما شود. همه ما شهید داده ایم و رهبران برجسته ای را تحویل داده‌ایم اما جهانیان تنها در صورتی به ما به دیده احترام نگاه می کنند که متحد باشیم.

وی به اقشار مختلف ملت فلسطین اطمینان داد: در جریان تماس های اخیر، اوضاع به نفع ما بوده است و دشمن صهیونیستی با وجود تجاوزات و زورگویی، خسارت های زیادی را متحمل شده و وجهه رژیم صهیونیستی در جهان تخریب شده است. اکنون نگرش افکار عمومی جهانیان به رژیم صهیونیستی تغییر کرده و آنها از دست این رژیم خسته شده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: ایستادگی فلسطینیان جامعه بین‌المللی را مجبور می کند که در صورت وحدت و همبستگی به تصمیمات و حقوق ویژه ما احترام بگذارند.

مشعل ضمن تمجید از عظمت ملت فلسطین تصریح کرد: ملت فلسطین ملتی قدرتمند است که خداوند تمامی ویژگی های مردانگی، شجاعت و ایستادگی را در وجود آن قرار داده و این ملت در برابر تمامی طرف هایی که سعی در شکست دادن و به زانو درآوردن آن را دارند، ایستادگی کرده است.

این رهبر برجسته فلسطینی در پایان از کشور قطر به خاطر کمک‌ها و میزبانی مطلوب از ملت فلسطین تشکر کرد و گفت: ما به هر کسی که خوبی در حق ما کند، وفادار هستیم و هر جا رفته ایم آنجا را آباد کرده ایم؛ چرا که سازندگی امت شرطی منطقی برای ساختن امت و بازگشت به فلسطین است.

انتهای پیام

کد N941155

وبگردی