آفتاب
نخست وزیر فرانسه:

کشورهای اروپایی باید برای حل بحران مهاجران با یکدیگر همکاری کنند

کشورهای اروپایی باید برای حل بحران مهاجران با یکدیگر همکاری کنند

نخست وزیر فرانسه از کشورهای اروپایی خواست تا برای حل بحران مهاجران با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه در اظهارات امروز خود از لزوم چاره جویی کشورهای اروپایی برای حل بحران ایجاد شده در خصوص مهاجران تأکید کرد.

وی پس از دیدار از یکی از اردوگاه های مهاجران گفت: بحران کنونی مهاجران که با سرازیر شدن آن ها به سمت این قاره آغاز شده است، بحرانی دشوار بوده و تمامی کشورهای اروپایی باید برای حل آن با یکدیگر همکاری نمایند.

وی در ادامه خواستار اتخاذ سیاست ها و رویکرد های واحد کشورهای اروپایی برای کمک به مسأله مهاجران شد.

وزیران کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روز گذشته خواستار نشست اضطراری وزیران کشور و دادگستری اتحادیه اروپا در دو هفته آینده برای بررسی بحران مهاجران در این قاره شدند.

گفتنی است، «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنان دو روز پیش خود، سیاست های «فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفته بود: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد .باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر سومین حزب بزرگ در فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارئه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

گفتنی است، «ملیسا فلمینگ» سخنگوی کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد روز جمعه ۶ شهریور ماه سال جاری گفته بود: از ۳۰۰ هزار مهاجری که تلاش کرده اند به اروپا وارد شوند حدو ۲۰۰ هزار نفر وارد یونان و حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر وارد ایتالیا شده اند، این در حالی است که در سال گذشته میلادی ۲۱۹ مهاجر وارده اروپا شده اند.

کد N941010

وبگردی