آفتاب
مادلين آلبرايت:

برجام را قویاً تأیید می کنم / توافق هسته ای ایران، برد-برد است

برجام را قویاً تأیید می کنم / توافق هسته ای ایران، برد-برد است

«مادلين آلبرايت» توافق هسته ای جامع میان کشورهای ۱+۵ با ایران را موفقیتی برای دیپلماسی برشمرد، آن را توافقی برد-برد دانست و اعلام کرد که پس از بررسی دقیق، آن را قویاً مورد تأیید قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، «مادلين آلبرايت» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در اظهاراتی توافق هسته ای جامع میان کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» را موفقیتی برای دیپلماسی برشمرده، آن را توافقی برد-برد دانسته و اعلام کرد که پس از بررسی دقیق، آن را قویاً مورد تأیید قرار می دهد.

آلبرایت در این باره می گفت: آمریکا و ایران از سال ۱۹۷۹ روابط خصمانه ای با هم داشتند. در زمان تصدی من در وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا بودم.

وی ادامه داد: اکنون نیز اگرچه رابطه میان دو کشور تا اندازه ای بهتر شد، اما دیوار بلند بی اعتمادی هنوز خودنمایی می کند.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در ادامه افزود: تجربه من باعث شد تا محتاطانه در روابط با حکومت ایران برخورد کنیم؛ اما با این وجود، عدم پیگیری روند گفتگو امری خطرناک است. لذا بر اساس تجربه من، توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران یک ابتکار دیپلماتیک عاقلانه محسوب می شود.

این دیپلمات پیشین آمریکایی در این خصوص گفت: پس از بررسی دقیق الزامات آن، موافقت قاطعانه خود را با توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران اعلام می کنم. حتی مخالفان توافق کنونی هم اذعان دارند که چنین توافقی به خوبی ایران را یک دهه یا بیشتر از سلاح هسته ای دور می کند.

کد N941002

وبگردی