آفتاب
سردار مومنی:

ضریب امنیتی در کشور ۱۰ درصد بهبود یافت

ضریب امنیتی در کشور ۱۰ درصد بهبود یافت

سمنان- جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از بهبود۱۰درصدی ضریب امنیت کشور در سالجاری خبر داد و گفت: این مهم با رویکرد امنیت مردم محور و کمک پلیس افتخاری محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی که از صبح دوشنبه برای حضور در آئین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان سمنان در این استان حضور یافته است در گفتگو با خبرنگاران در محل این فرماندهی اظهار داشت: خوشبختانه در پنج ماه نخست امسال جرایم مختلف به طور متوسط ۱۰در صد کاهش داشته است.

وی  از افزایش یک درصدی سرقت از منزل، کاهش سه درصدی وقوع قتل، افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر و کاهش ۱۰ درصدی سرقتها خبر داد و گفت: ایجاد امنیت مردم محور و پلیس اجتماعی از اصلی ترین رویکرد نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این مطلب که  ۳۷ هزار نفر در کشور آماده جذب و همکاری با ناجا به عنوان پلیس افتخاری هستند و پرونده آنها در مراحل نهایی است، عنوان کرد: پلیس افتخاری در چارچوب قانون به نیروی انتظامی در برقراری امنیت در بخش های مختلف مانند امنیت مناطق و محلات، کمک می کند.

مومنی در خصوص اختیارات پلیس افتخاری نیز گفت: اختیارات آن بر اساس قانون، بسته به ماموریتهایشان، در چارچوب اختیارات پلیس است، آنها دارای یونیفورم و لباس مشخص و چارچوب اختیارات تعیین شده هستند و منطبق با قانون عمل می کنند.

 وی نقش پلیس افتخاری را بسیار موثر دانست و افزود: امیدواریم در آینده با حضور پلیس افتخاری که بر اساس آن مردم به صورت افتخاری به ناجا کمک می کنند، شاهد دگرگونی اساسی در حوزه امنیت عمومی و محلات باشیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به روند کاهش تصادفات و حوادث جاده ای در پنج سال گذشته، عنوان کرد: امسال با همکاری مردم و کمک رسانه ها در بخش آگاهی به مردم حوادث جاده ای در کشور پنج درصد کاهش یافته است.

مومنی در خاتمه از بازنگری، بازدارندگی قوانین راهنمایی و رانندگی پس از ۴۰ سال در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای این قانون به همراه ارتقای آگاهی بخشی به جامعه شاهد کاهش تلفات جاده ای کشور از حدود ۲۸ هزار نفر در سال ۸۴ به ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر در سال ۸۹ بودیم.

کد N940945

وبگردی