آفتاب

حمایت روسیه از ادامه گفتگوها میان مخالفان و دولت سوریه

حمایت روسیه از ادامه گفتگوها میان مخالفان و دولت سوریه

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی بر حمایت مسکو از ادامه گفتگوها میان گروه های مخالف سوری با دولت سورریه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» امروز دوشنبه تأکید کرد که مسکو از مذاکره میان مخالفان سوری و دولت این کشور حمایت خواهد کرد.

لاوروف در این باره گفت: متحد کردن مخالفان سوری برای مذاکره و گفتگو با دولت این کشور یکی از مهم ترین الزامات اساسی در حل منازعات کنونی در این کشور محسوب می شود.

وزیر امور خارجه روسیه که در نشستی با مخالفان دولت سوریه شرکت کرده بود ادامه داد: پیش نیاز حل و فصل مشکلات کنونی در سوریه ایجاد یکپارچگی میان طیف های مخالفان در سوریه برای انجام مذاکرات سازنده و مؤثر با دولت درباره تمامی مسائل کلیدی جاری در این کشور است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است.

مسکو در این میان میزبان دو دور مذاکره میان گروه های مخالف و دولت سوریه در سال ۲۰۱۵ بوده است. در ماه آوریل، طرفین درخصوص تدوین چهارچوبی برای ادامه مذاکرات با هدف پایان دادن به بحران موجود توافق کردند.

در ماه جولای نیز مسکو تمایل خود را برای میزبانی دور سوم مذاکرات صلح سوری-سوری اعلام کرد. البته تاریخ دور سوم نشست ها هنوز اعلام نشده است.

کد N940738

وبگردی