آفتاب

ادامه درگیرها در زبدانی سوریه و کشته شدن 22 داعشی در جنوب دمشق

ادامه درگیرها در زبدانی سوریه و کشته شدن 22 داعشی در جنوب دمشق

همزمان با ادامه پیشروی‌ ارتش سوریه و مقاومت لبنان در شهر زبدانی، درگیری میان داعش و گروه‌های مخالف دیگر در جنوب دمشق نیز بالا گرفته که 22 تن از اعضای داعش در این درگیری‌ها کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، همزمان با ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه و حزب الله لبنان در شهر زبدانی، واقع در حومه دمشق هشت تن از افراد مسلح از جمله دو رهبر مخالفان خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

به گفته منابع نظامی سوریه، ارتش کنترل چندین ساختمان در محور شرقی شهر زبدانی را در دست گرفته و تعدادی از افراد مسلح را در محور "وادی بردی" از پای درآورده است.

در همین حال حملات نیروی هوایی ارتش سوریه به پایگاه‌های جبهه النصره در حومه ادلب به ویژه شهر جسر الشغور نیز ادامه یافت و این حملات به منهدم شدن تعداد زیادی از ادوات نظامی، پایگاه‌ها و خطوط امدادرسانی النصره و کشته و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها انجامید.

همچنین منابع سوری اعلام کردند که 22 تن از تروریست‌های داعش طی درگیری‌ با گروه مخالف دولت "جیش الاسلام" در جنوب دمشق از پای درآمدند.

به گفته منابع مذکور، داعش تلاش می‌کند تا به مناطق تحت کنترل مخالفان سوری در منطقه "القدم" در نزدیکی اردوگاه فلسطینی یرموک نفوذ کند. افراد مسلح داعش در واکنش به اعدام یکی از اعضای این گروه به دست مخالفان به مقرهای آنها حمله کردند. داعش اکنون نصف منطقه القدم را پس از درگیری‌ با مخالفان مسلح اشغال کرده است.

پیشروی داعش به سمت منطقه القدم را نمی‌توان بی‌ارتباط با حمله چند ماه پیش این گروه تروریستی به اردوگاه یرموک دانست. این منطقه یک منطقه حیاتی در دمشق محسوب می‌شود و بر جاده استان درعا به پایتخت مشرف است.

انتهای پیام

کد N940702

وبگردی