آفتاب

گزارش یک پایگاه خبری آمریکایی درباره خبر خرید سوخوی 30 توسط ایران

گزارش یک پایگاه خبری آمریکایی درباره خبر خرید سوخوی 30 توسط ایران

یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت: پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه 1+5 و با افزایش تعاملات نظامی ایران و روسیه، ایران به دنبال خرید جت‌های جنگنده‌ی سوخو 30 روسیه است که به گفته کارشناسان از جت‌های اف 18 آمریکا توانایی‌های بیش‌تری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی ورلد دیلی، پس از دستیابی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 به توافق هسته‌ای، ایران و روسیه قصد دارند تا هر چه زودتر همکاری‌های نظامی خود را افزایش دهند. با توجه به این که روسیه سعی دارد تا فن‌آوری نظامی خود را به ایران منتقل کند، تهران قصد دارد تا به جت‌های جنگنده‌ی سوخوی 30 روسیه دست یابد؛ دستیابی ایران به این جت‌های جنگی فوق پیشرفته ایران را قادر می‌کند تا از حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته‌ای‌اش جلوگیری کند.

این در حالی است که روسیه قرار است سامانه موشکی دفاعی اس -300 را به ایران بفروشد در آن صورت ایران خواهد توانست تا در صورت حمله جت‌های اسراییلی به تاسیسات هسته‌ای این کشور، آن‌ها را منهدم کند.

بر اساس این گزارش خبر انتقال احتمالی جت‌های پیشرفته روسی به ایران را منوچهر منطقی، رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرده است.

منطقی و نماینده روسی اخیرا در مورد تبادل فن‌آوری نظامی روسیه با ایران صحبت‌کرده‌اند ، در این دیدار دو طرفه هم‌چنین در مورد فروش جت‌های جنگنده‌ی سوخوی 30 روسیه به ایران گفت‌وگو کردند.

اگر چه هنوز خبر فروش این جت‌های جنگی روسیه به ایران تایید نشده و زمانی نیز برای تحویل آن به ایران اعلام نشده است، اما دو کشور با برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران در تلاشند تا همکاری‌های نظامی و تبادل فن‌آوری میان دو طرف را افزایش دهند.

انتهای پیام

کد N940693

وبگردی