آفتاب
فاجعه انسانی دیگر در یمن؛

بیمارستان زنان و کودکان صنعاء در آستانه تعطیلی قرار گرفت

بیمارستان زنان و کودکان صنعاء در آستانه تعطیلی قرار گرفت

در حالی که وزارت حقوق بشر یمن با هشدار نسبت به وضعیت بد بهداشتی در استان تعز از جامعه جهانی درخواست کمک کرده است منابع خبری از احتمال تعطیلی بیمارستان ویژه زنان و کودکان صنعاء به دلیل نبود سوخت و دارو خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت النشره، وزارت حقوق بشر یمن در بیانیه‌ای ضمن اشاره به شرایط بد بهداشتی در تعز و شیوع تب دنگی و ابتلای چهار تن از هر 10 یمنی، از جامعه جهانی خواست برای نجات استان تعز که در شرایط فاجعه‌بار بهداشتی به سر می‌برد تمام تلاش خود را مبذول دارد.

این وزارتخانه با ابراز نگرانی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در یمن همزمان با وخامت شرایط بهداشتی، تعطیلی بیشتر بیمارستان‌ها، نبود دارو و مراکز بهداشتی اعلام کرد که پزشکان استان تعز بیش از سایر استان‌ها حین انجام وظیفه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

سازمان غیردولتی انسان دوستانه "نجات کودکان" نیز اعلام کرد که بیمارستان السبعین ویژه مادران و کودکان در صنعاء به دلیل نبود سوخت و دارو در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

هلال البحیری معاون رئیس این بیمارستان شرایط را بسیار دشوار توصیف و اعلام کرد که در صورت توقف فعالیت‌های این بیمارستان زنان و کودکان بسیاری جان خود را از دست خواهند داد.

سازمان مذکور با انتقاد از محاصره یمن تاکید کرد که این مساله مانع فعالیت بیمارستان السبعین شده و این مرکز را در خطر تعطیلی فوری قرار داده است.

این سازمان اعلام کرد که با افزایش 40 درصدی محرومان در ماه مارس گذشته، بیش از 1.5 میلیون یمنی از خدمات اولیه پزشکی محروم هستند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که بیش از نیم میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

یمن از مارس شاهد درگیری نظامی نیروهای وابسته به دولت هادی و حوثی‌ها بود.

انتهای پیام

کد N940624

وبگردی