آفتاب

استرالیا پیوستن کشورهای اروپایی بیشتر به ائتلاف ضدداعش را خواستار شد

استرالیا پیوستن کشورهای اروپایی بیشتر به ائتلاف ضدداعش را خواستار شد

استرالیا امروز (دوشنبه) خواستار مشارکت کشورهای اروپایی بیشتری در حملات هوایی علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جولی بیشاپ"، وزیر امور خارجه استرالیا گفت: تروریست‌های داعش مسئول سیل صدها هزار مهاجر به سوی اروپا هستند و توسعه ائتلاف ضدداعش امری ضروری است.

وی به خبرنگاران در سیدنی گفت: بیش از 40 درصد از افرادی که در حال حاضر به دنبال پناهندگی در اروپا هستند، از سوریه می‌آیند و ما نیازمند یک جبهه متحد برای شکست سازمان‌های تروریستی هستیم که مردم بسیاری را آواره کرده‌اند. در حال حاضر حدود 60 کشور وجود دارد که از ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا حمایت می‌کنند.

بیشاب افزود: اما کشورهای بیشتری می‌توانند از حملات هوایی که در توقف داعش از تصرف خاک کشورها و ایجاد خشونت‌های وحشیانه موثر بوده، حمایت کنند.

وزیر امور خارجه استرالیا ادامه داد: کشورهای مجاور سوریه و عراق همچون لبنان، اردن و دیگر کشورها فشار فرار میلیون‌ها تن به سمت مرز این کشورها و سپس به سمت اروپا را تحمل می‌کنند. به همین خاطر است که من معتقدم اروپایی‌ها باید در ائتلاف حملات هوایی و دیگر تلاش‌ها در سوریه و عراق بیشتر مشارکت کنند.

تنها تعداد محدودی از کشورهای اروپایی همچون فرانسه و انگلیس در حال حاضر به عنوان بخشی از ائتلاف قدرت‌های غربی و عربی علیه داعش حملات هوایی انجام می‌دهند.

استرالیا شش جت جنگنده (RAAF F/A78) و دو هواپیمای پشتیبانی مستقر درامارات دارد که در کمپین ضدداعش مشارکت می‌کنند.

اگرچه استرالیا در عراق حملات هوایی صورت داده اما تاکنون به خاطر نگرانی‌های قانونی سوریه را هدف نگرفته اما در حال بررسی درخواست ماه جاری میلادی آمریکا برای توسعه کمپینش به سوریه است.

بیشاپ گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته 30 هزار تروریست داعش خودشان را در بین غیرنظامیان در شهرها جا داده‌اند. سختی ائتلاف بین‌المللی این است که غیرنظامیان را اشتباهی هدف نگیرد و در نتیجه آنها برای انجام کاری که می‌توانند محدود شده‌اند.

انتظار می‌رود وزارت کشور اتحادیه اروپا 14 سپتامبر سال جاری میلادی نشست فوری را در بروکسل هحول محور افزایش بحران مهاجرت در قاره اروپا برگزار کنند.

در هفت ماه نخست سال جاری میلادی تعداد مهاجرانی که خودشان را به مرزهای اتحادیه اروپا رسانده‌اند به 340 هزار تن رسیده است و این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال 2014 میلادی 123 هزار و 500 مهاجر خودشان را به مرز کشورهای عضو اتحادیه اروپا رسانده بودند.

انتهای پیام

کد N940521

وبگردی