آفتاب
فرهنگی خواستار شد

اهتمام معاونین قوا برای تشکیل جلسات ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی

اهتمام معاونین قوا برای تشکیل جلسات ستاد پیگیری اقتصاد مقاومتی

یک عضو هیأت رئیسه مجلس بر لزوم اجرای قانون مصوب مجلس در صورت تشکیل ستادی مرکب از معاونان سه قوه برای پیگیری تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مجلس چندی پیش در این زمینه مصوبه‌ای داشت که در آن مقرر شد معاونان اول سه قوه یعنی نایب رئیس اول مجلس، معاون اول قوه قضائیه و معاون اول رئیس جمهور ستادی تشکیل دهند و با شناسایی محورهای تأثیرگذار در این زمینه گام‌های عملی و جدی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بردارند.

وی افزود: در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، شناسایی مراحل مختلف کار و حرکت به سمت آنچه رهبری فرموده‌اند عملاً شکل می‌گیرد و اتفاقات جدیدی در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صرفاً برای شرایط تحریم، طراحی نشده، خاطرنشان کرد: کشور همیشه می‌تواند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شود و البته اجرای اقتصاد مقاومتی آسیب‌پذیری کشور را در شرایط تحریم و نظایر آن به حداقل می‌رساند.

فرهنگی با ابراز امیدواری نسبت به توجه بیشتر نهادهای مسئول به مقوله اقتصاد مقاومتی، ‌یادآور شد: متأسفانه گام‌های مهم در این زمینه برداشته نشده است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: البته مجلس چند گزارش در این‌باره تهیه و قرائت کرده است و بعد از آن هم مصوبه‌ای داشت که حالا حکم قانونی است و باید اجرایی شود. ما هم امیدواریم معاونین سه قوه در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند و جلسات را به شکل مرتب برگزار کنند.

انتهای پیام

کد N940355

وبگردی