آفتاب

"فردریک فورسیث" ماموریت‌هایش برای "ام آی 6" را فاش کرد

"فردریک فورسیث" ماموریت‌هایش برای "ام آی 6" را فاش کرد

فردریک فورسیث، نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی در گزیده کتاب زندگی‌نامه شخصی‌اش که امروز (دوشنبه) منتشر شد، افشا کرد که ماموریت‌هایی را برای سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (ام آی 6) انجام داده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، فدریک فورسیث که پرفروش‌ترین کتابش «روز شغال» بوده در کتاب زندگی‌نامه شخصی‌اش می‌نویسد که چگونه به آژانس جاسوسی انگلیس در منطقه «بیافرا» نیجریه، آلمان شرقی، رودسیا و آفریقای جنوبی کمک کرده بود.

در حالی که فورسیث در سال 1968 میلادی به عنوان یک روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد با یکی از اعضای (ام آی 6) معروف به «رونی» برخورد کرد که او فردی را در داخل «بیافرا»، جایی که بین سال‌های 1967 تا 1970 میلادی یک جنگ داخلی وجود داشت، می‌خواست.

فورسیث در خاطراتش نوشت: من به فردی که رونی می‌خواست تبدیل شدم و به بیافرا رفتم. هنگامی که در بیافرا بودم وضعیت نظامی و انسانی را گزارش می‌دادم در حالی که رونی را از بسیاری از مسائل که به دلایل مختلف نمی‌شد آنها را در رسانه‌ها پوشش داد، مطلع می‌ساختم.

سپس در سال 1973 میلادی از فورسیث خواسته شد تا برای (ام آی 6) ماموریتی را در آلمان شرقی کمونیست انجام دهد.

وی نوشت: پیشنهاد آنها بسیار ساده بود. یک سرهنگ روسی در داخل آلمان شرقی برای ما کار می‌کرد و بسته‌ای داشت که باید آن را می‌گرفتیم.

فورسیث افزود: من به درسدن رفتم و بسته را از این سرهنگ روسی در توالت موزه «آلبرتینوم» دریافت کردم.

در دهه 1970 میلادی در رودسیا از این روزنامه‌نگار خواسته شد تا تمایلات دولت وقت را ارزیابی کرده و در دهه 1980 میلادی از وی خواسته شد تا بفهمد دولت رودسیا قصد دارد پس از آپارتاید با تسلیحات اتمی خود در گذار قدرت به کنگره ملی آفریقا چه کار کند.

فورسیث گفت: اعضای (ام آی 6) با تحقیق برای کتابم به من یاری رساندند. من در کلوپی با آنها نهار خورده و از آنها درباره انتشار مطالب خاطراتم اجازه گرفتم. آنها نیز با مافوق‌های خود چک کردند.

فورسیث 77 ساله بیش از 20 رمان نوشته و بیش از 70 میلیون نسخه کتاب در سراسر جهان فروخته است.

انتهای پیام

کد N940293

وبگردی