آفتاب

کشته شدن 943 عضو پ.ک.ک در 55 روز عملیات ارتش ترکیه

کشته شدن 943 عضو پ.ک.ک در 55 روز عملیات ارتش ترکیه

بنا بر اعلام نهادهای نظامی ترکیه، از آغاز حملات هوایی ارتش این کشور علیه مواضع پ.ک.ک تاکنون بیش 900 عضو این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در آخرین گزارش خود تلفات درگیری‌های ارتش این کشور با شبه‌نظامیان پ.ک.ک در 55 روز گذشته (از 7 جولای تا 30 اوت) را منتشر کرده و مدعی‌است در مجموع در حملات ارتش ترکیه در خارج از مرزهای این کشور و عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در داخل مرزها 943 شبه‌نظامی پ.ک.ک کشته شده‌اند.

بنا بر این گزارش در درگیری‌های پیش آمده با پ.ک.ک در این مدت نیز 65 نظامی ترکیه اعم از نیروهای ژاندارمری، سربازان ارتش و پلیس این کشور کشته شده‌اند. در کنار این 17 شهروند ترکیه به همراه یک شهروند ایرانی در این درگیری‌ها کشته شده و 254 شهروند ترکیه به همراه 3 شهروند ایرانی نیز زخمی شده اند.

به گفته مسئولان ترکیه نیروهای نظامی پ.ک.ک در این مدت 227 خودرو که بیشتر آنها را کامیون تشکیل می‌دهد به آتش کشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس از آغاز موج دستگیری‌ها در ترکیه که از 24 جولای 2015 آغاز شده 2 هزار و 192 تن به اتهام ارتباط با پ.ک.ک دستگیر شده‌اند که برای 554 نفر از آنان حکم زندان صادر شده است.

بنا بر اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در عملیات ارتش این کشور در خارج از مرزهای ترکیه و نیروهای امنیتی در داخل مرزها، در مجموع 943 تن کشته شده‌اند که 580 نفر از کشته‌های پ.ک.ک در عملیات هوایی جنگنده‌های ترکیه به مواضع این حزب در اقلیم کردستان عراق بوده و 250 الی 300 نظامی پ.ک.ک نیز در عملیات مختلف ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

این در حالی است که مسئولان پ.پ.ک تاکید دارند که تلفات آنها در حملات هوایی ترکیه بسیار کمتر از میزان اعلام شده است و در این حملات بیشتر روستاییان غیر نظامی اقلیم کردستان عراق قربانی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N940222

وبگردی