آفتاب
هاارتض:

برجام برتری تسلیحاتی اسرائیل در خاورمیانه را پایان می دهد

برجام برتری تسلیحاتی اسرائیل در خاورمیانه را پایان می دهد

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از هراس مقامات رژیم صهیونیستی از پایان افسانه برتری تسلیحاتی این رژیم در خاورمیانه به موجب لغو تحریم های تسلیحاتی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، به موجب توافق حاصل شده میان ایران و کشورهای ۱+۵، تحریم های تسلیحاتی اعمال شده علیه تهران نیز لغو خواهند شد و این می تواند موجب آغاز مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه شده و اعراب را تشویق به افزایش خریدهای تسلیحاتی کند. 

به نوشته این روزنامه، افزایش خریدهای تسلیحاتی کشورهای عربی می تواند بر برتری تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خاورمیانه پایان بدهد. 

رژیم صهیونیستی برای آنکه بتواند برتری نظامی خود را در منطقه حفظ گند سالانه میلیادرها دلار تسلیحات از کشورهای مختلف خریداری کرده و آمریکا نیز که خود را ملزم به حفظ امنیت اسرائیل می داند سالانه بیش از سه میلیارد دلار به این رژیم کمک نظامی ارائه می کند. 

گزارش ها حاکی است که دولت آمریکا به منظور کاهش تنش های به وجود آمده بین واشنگتن و تل آویو به دنبال توافق هسته ای اخیر ۱+۵ با ایران، پیشنهاد افزایش یک و نیم میلیارد دلاری کمک های نظامی سالانه خود به اسرائیل را مطرح کرده است.

کد N940220

وبگردی