آفتاب
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد:

افزایش راندمان، مهم‎‌ترین نسخه دولت برای بخش کشاورزی

افزایش راندمان، مهم‎‌ترین نسخه دولت برای بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: مهمترین برنامه دولت در زمینه تولید افزایش راندمان و ارتقاء بهره‌وری است.

مجتبی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه مهمترین برنامه دولت در زمینه تولید، افزایش راندمان و ارتقاء بهره‌وری است، اظهار کرد: باید در جهتی گام برداریم که هزینه‌های تولید کاهش پیدا کنند و محصولی با قیمت مناسب به بازار عرضه شود تا برای مصرف‌کننده و نیز تولیدکننده صرفه اقتصادی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دامداری‌ها باید به افزایش ضریب تبدیل توجه شود، ادامه داد: افزایش ضریب تبدیل به این معناست که به ازای هر کیلو خوراک مصرفی، دام بیشترین میزان شیر یا گوشت را تحویل دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در خصوص نحوه افزایش راندمان تولید، افزود: باید با برنامه‌ریزی، فعالیت‌های تولیدی مدیریت شوند تا میزان شیر افزایش پیدا کند.

مزروعی با اشاره به اینکه ارتقاء ضریب تبدیل تاثیر چشمگیری در افزایش راندمان تولید خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای کارشناسان دامپزشکی دوره‌هایی برگزار می‌شود تا در راستای مدیریت برنامه‌ها برای ارتقاء ضریب تبدیل عمل کنند.

وی در خصوص حمایت از دامداران، ادامه داد: از طریق تخصیص یارانه‌ها و تامین نهاده‌ها می‌توان به دامداران کمک زیادی کرد که به طور مثال سال گذشته در تامین نهاده‌ها مانند جو، ذرت به صورت مدت‌دار، خوراک دام‌ها تامین شد و در بازه‌های 6 ماهه هزینه آنها دریافت شد.

انتهای پیام

کد N940198

وبگردی