آفتاب

آمریکا اعمال تحریم علیه حملات سایبری چین را بررسی می‌کند

آمریکا اعمال تحریم علیه حملات سایبری چین را بررسی می‌کند

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد، کاخ سفید در نظر دارد تا علیه کمپانی‌ها و افراد حاضر در چین که از هک اسرار تجاری آمریکا توسط پکن سود برده‌اند، تحریم‌هایی را اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست به نقل از چند مقام دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در گزارش خود نوشت: تصمیم نهایی درباره اعمال این تحریم تا دو هفته آتی اتخاذ خواهد شد.

همزمان با اینکه شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین آماده می‌شود تا در ماه آتی میلادی برای نخستین بار به آمریکا سفر کند، گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه هکرهای چین عامل یکسری نفوذ به اطلاعات محرمانه در آمریکا بوده‌اند، به مساله ناراحت‌کننده‌ای میان واشنگتن- پکن تبدیل شده است.

مقامات دولت اوباما اعلام کردند، چین اصلی‌ترین مظنون در هک گسترده یکی از آژانس‌های دولتی آمریکا است که داده‌های شخصی دست‌کم 4.2 میلیون کارمند کنونی و سابق دولت آمریکا را شامل می‌شود. این در حالی است که چین هرگونه دست داشتن در این مساله را رد می‌کند.

تحلیلگران سایبری و مقامات دولت آمریکا می‌گویند، هکرهای چین از تاکتیک‌های پیشرفته برای ساخت پایگاه‌های داده وسیع استفاده می‌کنند که می‌توان از آنها برای جاسوسی همچون جذب جاسوس یا دسترسی به داده‌های محرمانه در دیگر شبکه‌ها استفاده کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن گفت، اوباما در تلاش برای رسیدن به استراتژی جامع‌ برای مقابله با هکرها یک دستور اجرایی را در اوایل سال جاری میلادی امضا کرد که اجازه داده تا علیه هکرهای سایبری تحریم‌های اقتصادی اعمال شود.

وی افزود: این استراتژی شامل راهکارهای دیپلماتیک، ابزار سیاست تجاری، مکانیزم‌های اجرای قانون و اعمال تحریم علیه افراد یا شرکت‌هایی است که در فعالیت‌های سایبری مغرضانه دست دارند، است. ما در حال ارزیابی تمامی گزینه‌هایمان برای واکنش به چنین تهدیدهایی هستیم.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات دولت واشنگتن عنوان کرد: تحریم‌های احتمالی به پکن این منظور را می‌رساند که دولت آمریکا قصد دارد پاسخ جاسوسی اقتصادی آنها را بدهد و به بخش خصوصی نیز می‌رساند که ما طرف شما هستیم. این اقدام به چین می‌گوید بس است دیگر.

انتهای پیام

کد N940009

وبگردی