آفتاب
ترقی:

شورای هماهنگی اصولگرایان لیست انتخاباتی ارائه می‌کند

شورای هماهنگی اصولگرایان لیست انتخاباتی ارائه می‌کند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه یک فعال سیاسی در دوره انتخابات فعالیت می‌کند، گفت: هنوز مشخص نشده است که جامعتین وارد مصادیق انتخابات مجلس می‌شوند یا نه.

حمیدرضاترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ایجاد تشکلی با عنوان شورای هماهنگی اصولگرایان، اظهار کرد: این چنین شوراهایی در دوره‌های انتخاباتی گذشته هم شکل گرفته اند تا همه گروه های اصولگرا بتوانند زیر یک چتر دیدگاه و نظرات خود را بیان کرده و در تصمیم‌گیری سهیم باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان حاکم کردن خرد جمعی و هماهنگی اصولگرایان است. در واقع این تشکل پیشنهاد شده تا بر اساس خرد جمعی، نسبت به نهایی کردن لیست انتخاباتی تصمیم‌گیری شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم تشکیل شده است، افزود: اکنون شورای همگرایی با محوریت حجت الاسلام والمسلمین تقوی فعالیت می‌کند که ربطی هم به انتخابات ندارد و مباحث نظری و گفتمانی اصولگرایان را دنبال کرده و در واقع دنبال ایجاد همگرایی فکری اصولگرایان است اما شورای هماهنگی اصولگرایان برای دوره انتخابات ایجاد شده است.

وی درباره استقبال اصولگرایان از این شورا، گفت: اصولگرایان استقبال خوبی از این شورا داشته‌اند، در واقع کسی که از این مجموعه هم جدا باشد نمی‌تواند فعالیت زیادی در رقابت‌های انتخاباتی داشته باشد زیرا اکثریت اصولگرایان به عضویت این شورا درمی‌آیند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به اینکه مسئولیت پیگیری این شورا به عهده محمدرضا باهنر است، اظهار کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری و سه تشکل موتلفه، ایثارگران و پایدرای هم در قالب این شورا فعالیت خود را ادامه خواهند داد. این شورا تلاش می‌کند که لیست انتخاباتی اصولگرایان را تهیه و ارائه کند.

ترقی درباره نسبت شورای هماهنگی اصولگرایان با جامعتین، گفت: اگر اختلافی در مصادیق یا شاخص‌ها بوجود بیاید، آن اختلافات به آیت‌الله یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی ارجاع داده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر اختلافی در لیست نباشد، آیا این لیست هم باید به تأیید جامعتین و آیت‌الله مصباح یزدی برسد،‌ اظهار کرد: این مسأله به تصمیم جامعتین بستگی دارد. هنوز مشخص نیست جامعتین نظرات کلی می‌دهند یا وارد مصادیق می‌شوند. تاکنون بزرگان اصولگرا و جامعتین از تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان حمایت کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان با ابراز امیدواری نسبت به ایجا وحدت میان اصولگرایان،‌ اظهار کرد: شورای هماهنگی مکانیسم دستیابی به وحدت است و ما راه دیگری جز آن برای وحدت‌گرایی نداریم.

بر اساس این گزارش محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری پیش از این گفته است که اعضای ستاد مرکزی شورای هماهنگی اصولگرایان که 10 تا 15 نفر خواهند بود در شهریورماه به جامعتین معرفی شده و با تأیید آنها، انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام

کد N939946

وبگردی