آفتاب
برای بررسی مسأله مهاجران:

درخواست نشست اضطراری وزیران کشور و دادگستری اتحادیه اروپا مطرح شد

درخواست نشست اضطراری وزیران کشور و دادگستری اتحادیه اروپا مطرح شد

وزیران کشور آلمان، فرانسه و انگلیس خواستار نشست اضطراری وزیران کشور و دادگستری اتحادیه اروپا در دو هفته آینده برای بررسی بحران مهاجران در این قاره شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ای که در حاشیه نشست امنیت حمل و نقل ۹ کشور اروپایی در پاریس منتشر شد، وزیران کشور آلمان، فرانسه و انگلیس از ریاست اتحادیه اروپا خواستند تا نخستین شورای وزراء دادگستری و کشور اتحادیه اروپا را طی دو هفته آینده با هدف بررسی بحران مهاجران در این قاره برگزار کنند.

در این بیانیه بر ضرورت اتخاذ رویکردی واحد برای حل مشکلات ایجاد شده در مقوله بحران مهاجران تأکید شد.

دیروز «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه نیز در سخنان خود، سیاست های «فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفت: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد. باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر جبهه ملی فرانسه که یک حزب محافظه کار در این کشور است، ادامه داد: مردم ما نمی خواهند این مهاجران به این وضع در اینجا باشند.

رهبر سومین حزب بزرگ در فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارئه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

گفتنی است، «ملیسا فلمینگ» سخنگوی کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد روز جمعه 6 شهریور ماه سال جاری گفته بود: از ۳۰۰ هزار مهاجری که تلاش کرده اند به اروپا وارد شوند حدو ۲۰۰ هزار نفر وارد یونان و حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر وارد ایتالیا شده اند، این در حالی است که در سال گذشته میلادی ۲۱۹ مهاجر وارده اروپا شده اند.

کد N939654

وبگردی