آفتاب
رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت مازندران؛

رسیدگی به پرونده‌های مخلوط کردن غیرمجاز انواع برنج در مازندران

رسیدگی به پرونده‌های مخلوط کردن غیرمجاز انواع برنج در مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، برنج را هویت این استان اعلام کرد و گفت: پرونده‌های مخلوط کردن غیرمجاز انواع برنج در مازندران رسیدگی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمد محمدپور عمران امروز در نشست پیگیری مباحث مربوط به تخلفات عرضه برنج گفت: فصل برداشت برنج مدتی است که آغاز شده و برای حضور در بازار و عرضه و اقتصاد بعد از برداشت، در نیمه راه هستیم.

وی افزود: محصول اول مازندران، برنج است. برنج بعد از نیشکر و ذرت از نظر سطح زیرکشت تغذیه انسانی، در رتبه دوم است. 180 میلیارد دلار ارزش تولید برنج جهانی است که بعد از آن تولید گوشت گوساله و شیر قرار دارند.

رئیس سازمان معدن، صنعت و تجارت مازندران با اشاره به این‌که باید بتوانیم برای برنج ایرانی در کشور و جهان یک برند تعریف کنیم، افزود: همه برنامه‌های ما در جهت حمایت از برنجکاران و حفظ این سرمایه ملی است.

پورعمران با بیان این مطلب که مردم در صورتی که متقاضی برنج خارجی هستند بهتر است از برندهای ثبت شده استفاده کنند، اظهار کرد: پرونده‌ای درباره مخلوط کردن برنج خارجی با ایرانی داشتیم که برخورد شد.

وی درباره رسیدگی به پرونده‌های مخلوط کردن غیرمجاز انواع برنج گفت: هماهنگی با دستگاه‌های مختلف انجام شده و نیروی انتظامی و تعزیرات، موارد مشکوک را کنترل می‌کنند.

رئیس سازمان معدن، صنعت و تجارت مازندران با بیان این‌که تا کنون 1000 مورد بازرسی انجام شده و منجر به تشکیل 90 پرونده شده است، گفت: برنامه‌ای برای آغاز گشت‌های تعزیرات به صورت مشترک داریم و این قول را می‌دهیم که حاصل دسترنج برنجکاران به بهترین کیفیت بر روی سفره مردم قرار بگیرد.

وی افزود: تمامی استحصالات مربوط به برنج از آن کشاورز است و شالیکوب باید حق‌الزحمه خود را باید بر اساس نرخ اعلام شده دریافت کند.

پور‌عمران با بیان این‌که نرخ‌های شالیکوبی اعلام شده است، گفت: مجوز برای احداث آسیاب نیم‌دانه صادر شده و در این راستا واحدهای فعال وجود دارد و ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که امسال شاهدیم که سازمان‌ها و دستگاه‌ها حمایت بیشتری از کشاورزان داشتند، یادآور شد: سال‌جاری حمایت از برنج ایرانی را در بخش‌های جلوگیری از مخلوط کردن با برنج خارجی، کم ‌فروشی و عرضه غیرمجاز در سطح بازار پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N939558

وبگردی