آفتاب

وجود 3 مرکز پرورش حشرات‌ مفید در سمنان و شاهرود

وجود 3 مرکز پرورش حشرات‌ مفید در سمنان و شاهرود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، از وجود سه مرکز پرورش حشرات مفید برای مبارزه بیولوژیک (زیستی‌شناختی) در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در 750هکتار از مزارع استان مبارزه بیولوژیک شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، عباس مشیریان با اعلام این خبر‌ اظهار کرد: یک مرکز پرورش زنبور تریکو گراما در سمنان و دو مرکز پرورش زنبور تریکو گراما و براکون در شاهرود، به تولید حشرات مفید برای مبارزه زیست‌شناختی با آفات مزارع و باغات مشغولند.

وی از بازدید معاون بخش کنترل بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور، از فعالیت مراکز تولید حشرات مفید و مزارع تحت پوشش عملیات اجرایی خبر داد و تصریح کرد: در حاشیه این بازدید وضعیت تولید‌، مبارزه بیولوژیک و مسائل و نیازهای استان سمنان در این بخش بررسی شد.

مشیریان خاطرنشان کرد: حشرات مفید تولیدی یعنی زنبور تریکو گراما و براکون برای کنترل آفت کرم گلوگاه انار، کرم گوجه فرنگی و ذرت استفاده می‌شود که مراحل تولید و رهاسازی حشرات تولیدی زیر نظر کارشناسان ناظر بیولوژیک حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند رهاسازی این حشرات با مشارکت کشاورزان، در باغ‌های انار طی 10 مرحله و در مزارع گوجه فرنگی و ذرت در چهار مرحله انجام می‌شود.

مشتریان افزود: در سال 94 در 150 هکتار از باغ‌های انار، 400 هکتار مزارع گوجه فرنگی و 200 هکتار مزارع ذرت مبارزه بیولوژیک انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سفر معاون بخش کنترل بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور، برای تامین نیاز استان به منابع اعتباری بیشتر برای افزایش سطوح مبارزه و تحت پوشش گلخانه‌ای قول مساعد گرفته شد.

انتهای پیام

کد N939347

وبگردی