آفتاب
احمدی در گفت‌و گو با ایسنا:

بهترین راه مقابله با تحرکات دشمن، وحدت و انسجام داخلی است

بهترین راه مقابله با تحرکات دشمن، وحدت و انسجام داخلی است

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، انسجام ، یکپارچگی و وحدت جامعه را به عنوان حیاتی‌ترین و اساسی‌ترین عامل در برابر تحرکات دشمن دانست و گفت: مسوولان نسبت به حفظ انسجام و اتحاد ملت حساس باشند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به بخشی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان و در مورد لزوم حفظ یکپارچگی و دوری از حاشیه‌پردازی و تشتت‌آفرینی گفت: وحدت و یکپارچگی ملت عامل موفقیت کشور در طول 36 سال گذشته بوده است که نظام جمهوری اسلامی علی رغم تمامی توطئه‌های دشمنان علیه نظام و مردم، امروز به عنوان قدرت برتر و تاثیرگذارمنطقه‌ای و بین المللی مطرح است.

وی انسجام ، یکپارچگی و وحدت جامعه را به عنوان حیاتی‌ترین و اساسی‌ترین عامل در برابر تحرکات دشمن دانست و گفت: وحدت و انسجام مردم باعث مایوس شدن و ناکامی دشمن از رسیدن به اهدافش شده است، بنابراین اگر اختلاف و چنددستگی در جامعه ما به وجود آید، دشمنان از همین راه برای نفوذ در کشور استفاده می‌کند.

احمدی وحدت و انسجام در کشور را از بدیهی‌ترین، واضح‌ترین و روشن‌ترین اصول برای حفاظت و حراست از کشور و اهداف و ارزش‌هایش عنوان و خاطرنشان کرد: باید همه در این مسیر گام بردارند و مراقب باشند که خدایی ناکرده هیچ نوع اظهارنظر و تحرکی باعث شکاف و تشتت در جامعه و بین افکارعمومی نشود.

نماینده مردم کنگاور با تاکید بر لزوم مراقبت مسوولان از تفرقه و تشتت در جامعه گفت: با توجه به وظایف تعریف شده قانونی برای تمامی مسوولان در کشور، همه باید برای انجام وظایفشان درچارچوب‌های قانونی تلاش کنند و نسبت به انسجام و اتحاد ملت حساس باشند.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد نقشه‌های دشمن ، دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را ماهیتی خواند و گفت: ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی همچون آزادی تمامی جوامع باعث قطع دست قدرت‌های غربی و استکباری از چپاول منافع و منابع کشورهای مسلمان شده است، رویکردی که در تضاد با ایده‌های قدرت‌های استکباری است و به همین دلیل هیچگاه دشمنی آن‌ها با نظام و انقلاب اسلامی پایان‌پذیر نیست.

به گفته احمدی، از آن جا که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کند، باید از انقلاب اسلامی و اهدافش حفاظت و حراست کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه نباید به نتیجه رسیدن مذاکرات و به دنبال آن تفاهم دو طرف برای انجام اقداماتی ، باعث خامی و خوش بینی شود، افزود: طبق تفاهم حاصل شده ما به انجام تعهدات‌مان در چارچوب مشخص شده پایبندیم و صداقت داریم ولی این نباید باعث غفلت از مکر و فریب دشمن شود.بر همین اساس رهبری همگان را به شناخت راه‌های نفوذ دشمن و لزوم مراقبت از حرکات و کارهای دشمن توجه دادند.

وی ادامه داد: نباید احساس کنیم دشمن تبدیل به دوست شده است که اگر حتی این تمایل نشان داده شود، باعث بی‌توجهی و کم‌توجهی ما نسبت به رفتارها و تحرکات دشمن و در نهایت ضربه خوردن از همان ناحیه می‌شود؛ بر این اساس مسوولان باید مراقب سخنانشان باشد تا دشمن از آن به نفع اهدافش استفاده نکند.

انتهای پیام

کد N939322

وبگردی