آفتاب

تاکید یک مسئول بر برخورد با دلالان حوزه کشاورزی

تاکید یک مسئول بر برخورد با دلالان حوزه کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با دلالان و سودجویان برخورد کنیم، گفت: 75 نوع محصول زراعی و باغی در مازندران تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر در جمع مردم فریدونکنار، اظهار کرد: مازندران نگین شمال کشور است به طوری‌که در تولید 14 نوع محصول مقام نخست تا سوم کشور را دارا هستیم.

وی تصریح کرد: 75 نوع محصول زراعی و باغی در مازندران تولید می‌شوند و حدود 30 هزار میلیارد تومان درآمد اقتصادی کشاورزان مازندرانی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اراضی شالیزاری مازندران علاوه بر فضای سبز زیبا، شرایط اقتصادی خوبی را برای استان مازندران فراهم کرده است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه مقام نخست تولید در کشور را دارا هستیم، اظهار کرد: در دو سال اخیر حدود 100 میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده تا کشاورزی در مازندران به صورت مدرن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد برداشت در مازندران به صورت مکانیزاسیون صورت گرفت که این آمار در فریدونکنار به 99 درصد رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید جلوی واردات محصولاتی که توان تولید آن‌ها در داخل داریم را بگیریم، اظهار کرد: در سه سال گذشته بزرگ‌ترین واردکننده گندم بودیم و رتبه نخست واردکننده برنج در جهان را داشتیم.

شهیدی‌فر با اشاره به حضور و نفوذ دلالان در عرصه تولیدات کشاورزی، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی چون خوشه‌های زرین باید با قدرت ادامه یابد تا مانع از فعالیت دلالان و سودجویان شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برنج فریدونکنار در دنیا بی‌نظیر است و مهم‌ترین دلیل آن رقم خوب و مدیریت صورت گرفته در اراضی شالیزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه به تولید محصولات کشاورزی و خوداتکایی در داخل، اظهار کرد: چهار میلیون تن مرکبات و چهار میلیون تن سیب در کشور تولید می‌شود و برای تحقق فرموده رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی باید در مقابل دلالان بایستیم و با آنها مبارزه کنیم.

انتهای پیام

کد N939197

وبگردی