آفتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جلوی فعالیت های مضر در حوزه های کتاب و هنر گرفته می شود

جلوی فعالیت های مضر در حوزه های کتاب و هنر گرفته می شود

ارومیه – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جلوی فعالیت های مضر در حوزه های کتاب و هنر در کشور گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه توجه به مسایل فرهنگی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است اظهارداشت: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در صدر برنامه‌های فرهنگی کشور قرار دارد.

 وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که کارهای فرهنگی در جهت توسعه انقلاب و اسلام انجام شده و جلوی فعالیت‌های مضر در حوزه‌های کتاب و هنر گرفته شود که ما نیز در این راستا عمل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در دیدار اخیر هیئت دولت با مقام معظم رهبری نیز احساس شد که معظم له از دولت رضایت دارند که این امر مایه مباهات دولتمردان است.

جنتی گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگی آرامش خاصی در کشور برقرار شده و فعالیت‌های این بخش با رعایت قانون و چارچوب‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجرا در می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در کنار فعالیت‌های فرهنگی، اقدامات نظارتی نیز با توان قابل ملاحظه ای در کشور در دست اجراست که در این راستا بسیاری از کتاب‌ها پس از انجام اصلاحیه چاپ شده و جلوی انتشار برخی کتاب‌ها نیز که مشکلات اساسی داشتند، گرفته شده است.

جنتی همچنین به نظارت پیگیر و مستمر در بخش فیلم نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز اقدامات اصلاحی در خصوص بسیاری از فیلم‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای فرهنگ و تمدن غنی و پرباری است گفت: ما تاکید داریم که فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه در حوزه فیلم در بخش‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین تحکیم بنیان خانواده باشند و این امر را پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان قدردانی کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افتتاح چند طرح به مناسبت هفته دولت صبح روز یکشنبه وارد ارومیه شد و مورد استقبال استاندار و مسئولان استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فعلی و سابق ارومیه، شرکت در جلسه شورای اداری استان، شرکت در جلسه تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر استان، افتتاح ویدئو کنفرانسی مجتمع رسانه‌های دیجیتال در شهرستان‌های بوکان و شاهین دژ از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به ارومیه است.

افتتاح ساختمان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذرباجان غربی، افتتاح خانه مطبوعات استان، بازدید از تالار مرکزی بزرگ ارومیه و مجتمع نمایشگاهی فرهنگ و هنر و نیز دیدار با اقشار مختلف مردم جزو سایر برنامه‌ های سفر یکروزه علی جنتی در آذربایجان غربی است.

کد N939121

وبگردی