آفتاب
وزیر نیرو تاکید کرد

ضرورت جبران عقب‌ماندگی صنعت برق

ضرورت جبران عقب‌ماندگی صنعت برق

وزیر نیرو گفت: در سال‌های گذشته صنعت برق با عقب‌ماندگی روبه‌رو بوده است، اما با تلاش دست‌اندرکاران برقی توانستیم با اجرای پروژه‌ها در جبران این عقب‌ماندگی تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پست 400.63 کیلوولت فیروزکوه به همراه 69 پروژه و آغاز عملیات اجرایی 26 پروژه شبکه‌های انتقال و فوق توزیع در جمع خبرنگاران گفت: 70 پروژه مهم در حوزه برق منطقه تهران در استان‌های تهران، البرز و قم افتتاح که همزمان با آن نیز 26 پروژه جدید آغاز می‌شود.

چیت‌چیان با بیان این‌که انجام این پروژه‌ها تاثیرات بسیار مطلوبی در زندگی مردم می‌گذارد، اظهار کرد: پست 400 کیلوولت که امروز به بهره‌برداری می‌رسد از خدمات مهم و زیربنایی صنعت برق به حساب می‌آید.

وی با بیان این‌که این پست یکی از مهم‌ترین تاسیسات انتقال برق کشور است، ادامه داد: در این منطقه از 50 سال قبل نیازهای جدیدی به وجود آمده بود، اما در آن زمان تنها از یک خط انشعاب برق صورت می‌گرفت.

وزیر نیرو گفت: این مساله موجب شد که شبکه انتقال برق ضعیف شود، اما امروز با وارد شدن این پست به شبکه تامین برق به صورت مطمئن و تنظیم ولتاژ به طور کامل صورت می‌گیرد.

چیت‌چیان با اشاره به بهبود وضعیت صنایع با وجود این پست گفت: با به مدار آمدن این پست به شبکه، صنایعی که می‌خواهند در شهرک‌های صنعتی فیروزکوه مستقر شوند دیگر از نظر تامین برق با مشکلی روبه‌رو نیستند.

وی با بیان این‌که این پست خدمات بسیار شایسته‌ای در زمینه‌ی زیربنایی برق به مردم ارائه می‌دهد، گفت: اعتبار این طرح حدود 34 میلیارد تومان است.

وزیر نیرو ادامه داد: علاوه بر این 69 پروژه دیگر با اعتبار 270 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

کد N938894

وبگردی