آفتاب
رییس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد

استقرار بیمه‌های اجتماعی فراگیر در انتظار تصمیم مجلس

استقرار بیمه‌های اجتماعی فراگیر در انتظار تصمیم مجلس

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به آنکه در حال حاضر بیمه‌های درمانی با اجرای طرح یکسان شدن بیمه‌های پایه درمان، به قانون تبدیل شده‌اند اما همچنان بیمه‌های اجتماعی فاقد ماهیت قانونی هستند گفت: استقرار نظام چند لایه تامین اجتماعی در مجلس و بیمه‌های اجتماعی نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی و امید می‌رود تا پایان دولت یازدهم تصویب شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: استقرار نظام چندلایه تامین اجتماعی که شامل بخش‌های حمایتی، اجتماعی و درمانی است، در شرح وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد که در حال حاضر تصویب آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی قرار دارد؛ در صورت تصویب آن نیز شاهد استقرار بیمه‌های اجتماعی فراگیر و بهره‌مندی هریک از افراد جامعه با سطوح مختلف درآمدی از مزایای بیمه‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه در حال حاضر استقرار بیمه‌های اجتماعی فراگیر در اختیار دولت نبوده و منوط به تصمیم مجلس شورای اسلامی است گفت: خواه ناخواه باید نظام اجتماعی کشور را مبتنی بر سه لایه درمانی، حمایتی و اجتماعی پیش برد زیرا در غیر این صورت نمی‌توان در حوزه رفاه موفق عمل کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین اظهار کرد: تمامی کشورهای موفق دنیا در بحث "رفاه اجتماعی" اطمینان، اعتماد و آسایش را در جامعه خود با برقراری این سه لایه حمایتی، اجتماعی و درمانی ایجاد کرده‌اند؛ اکنون نیز استقرار نظام چند لایه تامین اجتماعی در کشور به ضرورت احساس می‌شود.

بندپی همچنین خاطرنشان کرد: تمرکز صرف بر مسائل و سطوح درمانی و غافل شدن از حمایت‌های اجتماعی باعث بروز مشکلات در سطح رفاهی کشور خواهد شد به همین دلیل موفقیت در این بخش مستلزم توجه به حمایتهای اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، گفتنی است؛ دستور ایجاد نظام چند لایه تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه صادر شده است. همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اوایل امسال نیز بر اجرایی شدن طرح بیمه‌های اجتماعی فراگیر که بر اساس آن هریک از افراد جامعه با سطوح مختلف درآمدی می‌توانند از مزایای بیمه‌های اجتماعی بهره مند شوند، تاکید و آن را از جمله ماموریت‌های وزارتخانه متبوعش دانست.

انتهای پیام
کد N938890

وبگردی