آفتاب

کشف خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک وزات امنیت السالوادور

کشف خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک وزات امنیت السالوادور

وزیر دفاع السالوادور اعلام کرد، یک بمب پرقدرت در خودروی پارک شده‌ای در نزدیکی وزارت امنیت این کشور کشف شد اما عوامل خنثی‌سازی توانستند آن را خنثی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال "دیوید مانگوئیا پایس"، وزیر دفاع السالوادور گفت: این بمب حامل مواد منفجره خمیری بود و اگر منفجر می‌شد، خرده‌های شیشه را پرتاب می‌کرد.

وزارت امنیت و دادگستری در بیانیه‌ای گفت: ماموران این بمب را در خودرویی کشف کردند که گزارش شده بود به سرقت رفته است. ظاهرا آن‌ها به صورت گروهی ناشناس فعالیت می‌کنند.

هنوز مشخص نیست چه کسی این بمب را در این خودرو گذاشته اما سرکوب گروه‌های تبهکار و درگیری در بین خود اعضای این گروه‌های تبهکار منجر به کشته شدن صدها تن در سال جاری میلادی در السالوادور با جمعیت شش میلیون نفری شده است.

سفارت آمریکا در السالوادور هشدار داد: کشف این بمب حاکی از افزایش ناآرامی‌ها در این کشور است اما هنوز هیچ خطری مستقیما شهروندان آمریکایی در این کشور را تهدید نمی‌کند.

در همین حال سالوادور سانچز سرن، رئیس جمهوری السالوادور حکم دادگاه عالی محلی را که در آن اعلام کرده این گروه‌های تبهکار به "تروریست‌های ماراس" معروف هستند، تحسین کرد.

وی گفت: در حال حاضر پیگرد جرائم بسیار موثرتر خواهد بود. این گروه‌های تبهکار در حال حاضر تروریست هستند و تمامی نیروهای مجری قانون علیه آن‌ها به پا خواهند خواست.

این حکم همچنین پیگرد افرادی را که با این تبهکاران همکاری می‌کنند، آسان‌تر خواهد کرد.

دادگاه عالی گفت: رهبران، اعضا، همدستان، مدافعان و حامیان مالی این تبهکاران دیگر تروریست نامیده می‌شوند.

سانچز سرن از پارلمان کشورش خواست تا قانونی را تصویب کند که فرصت‌های قانونی را برای افرادی که می‌خواهند از این گروه‌های تبهکار خارج شوند فراهم کند.

انتهای پیام

کد N938811

وبگردی