آفتاب

جنجال بر سر ساخت کاخ ۱۳ میلیون دلاری محمود عباس

جنجال بر سر ساخت کاخ ۱۳ میلیون دلاری محمود عباس

تسنیم نوشت: تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای کاخ ۱۳ میلیون دلاری در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن جنجال به پا کرد.

مجله آمریکایی نیوزویک نوشت: محمود عباس کاخ ریاستی را با هزینه 13 میلیون دلار احداث می‌کند.

این مجله افزود: شورای اقتصادی توسعه و آبادانی فلسطین در پایگاه رسمی خود در اینترنت این پروژه را با عنوان "کاخ میهمان ریاست تشکیلات خودگردان در منطقه سردا در رام الله" را اعلام کرد.

این پایگاه بدون اعلام زمان آغاز رسمی پروژه تنها افزود: احداث کاخ دو سال طول خواهد کشید.

انتظار می‌رود که کاخ ریاست تشکیلات خودگران برای میهمانان به مساحت 4700 متر مربع و دارای دو باند فرود بالگرد و ساختمان اداری به مساحت 4000 متر باشد.

در مجموع این کاخ و تاسیسات مرتبط با آن در مساحت بیش از 27000 متر مربع احداث خواهد شد.

مجله نیوزیوک نوشت: هزینه این پروژه را وزارت دارایی تشکیلات خودگردان فلسطین تامین خواهد کرد.

این مجله افزود: شورای اقتصادی فلسطین اظهار نظر درباره هدف از ساخت این کاخ و اینکه چطور به نفع ملت فلسطین خواهد بود، خودداری کرد.

این پروژه با انتقاد گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت مواجه شده است و اکثر آن‌ها درخصوص اسراف اموال بیت المال برای احداث این کاخ - درسایه اوضاع دشوار ملت فلسطین - اعتراض کرده‌اند.

در همین حال، روزنامه تایمز لندن نیز با اشاره به ساخت این کاخ 13 میلیون دلاری نوشت: اوضاع دشوار اقتصادی تشکیلات خودگردان این تشکیلات را مجبور کرد که در ماه مارس گذشته برنامه ریاضت مالی را برای مقابله با بحران مالی طولانی مدت خود اعلام کند.

این روزنامه افزود: وزارتخانه‌های تشکیلات خودگردان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند به طوری که نتوانستند تابستان گذشته حقوق کارمندان اداری خود را تامین کنند و شمار زیادی از کارمندان نیز به علت بحران مالی تشکیلات خودگردان، حقوق خود را به طور کامل دریافت نمی‌کنند.

به نوشته تایمز، خبر احداث کاخ جدید محمود عباس موجی از انتقادها را علیه وی و جنبش فتح که ریاست آن را برعهده دارد، برانگیخته است و اتهامات علیه عباس و جنبش فتح درخصوص دست داشتن در فساد را بار دیگر مطرح کرده است.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی را محمود عباس را با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مقایسه کرده و نوشتند که عباس از اردوغان تقلید می کند که کاخ مجلل خود را با هزینه بش از 615 میلیون دلاری بنا کرد.

به نوشته تایمز، این کاخ در حالی احداث می شود که میزان میزان فقر در کرانه باختری رو به افزایش است و یک ششم افراد از بیکاری رنج می برند و درسایه وخامت اوضاع اقتصادی کار مناسبی نمی یابند.

این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این خبر را تکذیب کرده است.

52261

کد N938771

وبگردی