آفتاب

مقامات اروپا تدابیر امنیتی بیشتر در قطارهای مسافری را خواستار شدند

مقامات اروپا تدابیر امنیتی بیشتر در قطارهای مسافری را خواستار شدند

وزرای اروپایی پس از حمله ناکام هفته گذشته یک شبه نظامی به قطاری در مسیر آمستردام- پاریس خواستار گشت‌های بیشتر و کنترل بلیط مسافران در قطارهای بین کشورهای اروپایی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور فرانسه گفت، گروهی از وزرا در نشستی در پاریس، خواستار افزایش بررسی و کنترل مسافران و چمدان‌ها در ایستگاه های بزرگ شدند و از کمیسیون اروپا خواستند تا قوانینی مربوط به حمل و مالکیت سلاح را شدیدتر کند.

وی با اعلام اقدامات انجام شده برای افزایش به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره شبه نظامیان مظنون گفت: قرار دادن ایست‌های بازرسی و چک افراد در مسیرهای هدف ضرورت دارد.

این وزرا همچنین از کمیسیون اروپا خواستند تا قوانین مربوط به حمل و مالکیت سلاح را تا پایان سال جاری میلادی به منظور مقابله با قاچاق سلاح در اینترنت و تقویت رهگیری مجرمان تشدید کند.

وزیر کشور فرانسه ادامه داد: گشت‌های چند ملیتی در ایستگاه‌های اصلی هستند اما وزرا توافق کرده‌اند تا تعداد این گشت‌ها افزایش یابد. ما به دنبال بررسی بلیط‌های صادر شده برای مسافت‌های طولانی و بین المللی هستیم.

وزرایی از بلژیک، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئیس قرار است در پاریس و در پی حمله ناکام یک شبه نظامی به قطاری در مسیر آمستردام پاریس که 21 اوت صورت گرفت گردهم آیند.

دادستان‌های فرانسه ایوب الخزانی 25 ساله اهل مراکش را به انجام حمله‌ای عمدی و هدفمند متهم کرده‌اند.

قرار است اتحادیه اروپا جمعی از کارشناسان امنیتی را در 11 سپتامبر دعوت کرده و درباره انجام اقدامات پیشنهادی به گفت‌وگو بپردازد و وزرای حمل و نقل نیز قرار است ماه اکتبر در لوکزامبورگ گرد هم آیند تا درباره قوانین جدید در این حوزه تصمیم گیری کنند.

ویولتا بولیچ، کمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا که در نشست روز شنبه حضور داشت گفت: امنیت و ایمنی مسافران اولویت اصلی ماست. اما ما نباید حساسیت بیش از حد نشان دهیم. ضرورت دسترسی آزاد و راحت به حمل و نقل عمومی بسیار اهمیت دارد اما درخواست‌های بی شماری درباره همکاری بیشتر اطلاعات میان کشورها مطرح شده است.

انتهای پیام

کد N938628

وبگردی