آفتاب

«اوباما» نماینده دولت در امور گروگان‌ها را منصوب کرد

«اوباما» نماینده دولت در امور گروگان‌ها را منصوب کرد

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با صدور حکمی، نماینده دولت آمریکا در امور گروگان ها را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا «جیم اُ برایان» نماینده خود در امور گروگان ها را منصوب کرد.

برایان در واقع هماهنگ کننده دولت آمریکا در قبال اوضاع گروگان ها است. گفته می شود این اقدام به عنوان بخشی از اصلاحات در سیاست این کشور در ارتباط با گروگان ها و به دنبال اعدام چند گروگان آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش انجام شده است.

انتخاب برایان از سوی اوباما با هدف کمک به هماهنگی میان نهادها و تسهیل برقراری ارتباطات با دولت های خارجی در مسائل مربوط به گروگان ها اعلام شده است.

انجام اصلاحات در سیاست های مربوط به گروگان ها به دنبال آن صورت گرفت که در اواخر ماه ژوئن، برخی خانواده ها که اعضاء آن ها به گروگان گرفته شده بودند، از عدم در اختیار داشتن اطلاعات کافی درباره گروگان ها گلایه هایی را مطرح کرده بودند. همچنین دولت آمریکا این خانواده ها را از برقراری ارتباط با گروه های تروریستی از قبیل داعش و پرداخت خراج به آن ها برای آزادی گروگان ها منع کرده بود.

برایان در دهه ۹۰ نماینده ریاست جمهوری در امور بالکان بود و گفته می شود وی طراح پیمان دیتون ۱۹۹۵ بود که به جنگ بوسنی خاتمه داد.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در خصوص این انتصاب گفت: برایان فرد مناسبی برای این کار محسوب می شود. زیرا این قبیل امور نیازمند تجربیات دیپلماتیک زیاد و توانایی در تجزیه و تحلیل و یافتن راه حل هایی برای مشکلات پیچیده است.

کد N938081

وبگردی