آفتاب

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقات رویان معرفی شدند

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقات رویان معرفی شدند

همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان به هفت نفر از برگزیدگان حوزه سلول‌های بنیادی، طب ترمیمی و درمان ناباروری جایزه‌ای اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، جوایز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان همزمان با کنگره های بین‌المللی رویان که از 11 تا 13 شهریورماه از سوی پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود اعطا می شود. در این مراسم به پنج نفر از محققان خارجی و دو محقق ایرانی که کارهای برجسته در حوزه سلول‌های بنیادی، طب ترمیمی و درمان ناباروری انجام داده‌اند، اعطا می‌شود.

پروفسور ژانگ از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا در گروه بیوتکنولوژی برنده این جایزه شد. مطالعات این دانشمند در زمینه غلبه بر موانع اپی ژنتیکی موجب تسهیل روش شبیه‌سازی شده است.

پروفسور ژو از موسسه بیوشیمی و تحقیقات سلولی فرهنگستان علوم چین هم به دلیل ابداع روشی نوین برای القای پرتوانی در سلولهای جنین پستانداران در گروه سلول‌های بنیادی برنده جایزه جشنواره بین‌المللی رویان امسال شده است.

دکتر پارت از گروه ایمونولوژی گامت موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری بمبئی هندوستان به پاس تحقیقاتش در زمینه اثر تغییرات پروتئین دم در تحرک اسپرم موفق به کسب جایزه جشنواره بین‌الملیل رویان در گروه جنین شناسی شد.

دکتر ساچدوا از گروه زیست شناسی نخستی‌های موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری هندوستان با انجام مطالعاتی در زمینه ترشحات لایه داخلی رحم (اندومتر) و نقش آن در کارکرد این اندام موفق به دریافت جایزه تحقیقاتی رویان در بخش بین‌المللی شد.

پرفسور مسعود زمانی استکی از دپارتمان ژنتیک دانشگاه کاتولیک لون بلژیک که روش جدیدی برای تعیین محتوای ژنتیکی یک سلول منفرد ابداع کرده هم در بخش ژنتیک باروری برنده این دوره جشنواره تحقیقاتی رویان در بخش بین‌المللی شد.

در بخش ملی نیز جایزه جشنواره تحقیقاتی رویان امسال به دکتر مریم شاه حسینی از پژوهشگاه رویان که موفق به معرفی یک پروتئین به عنوان نشانگر تشخیص بیماری های التهابی رحم شده و دکتر مرتضی محمودی از مرکز تحقیقات نانو تکنولوژی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران که موفق به تولید بسترهای مناسب سلولی با الهام از زیست شناسی برای تغییر سرنوشت سلولی شده اعطا می شود.

انتهای پیام

کد N937848

وبگردی