آفتاب

شورای امنیت، طرف‌های درگیر در سوریه و عراق را به حمایت از غیرنظامیان فراخواند

شورای امنیت، طرف‌های درگیر در سوریه و عراق را به حمایت از غیرنظامیان فراخواند

شورای امنیت از طرف‌های درگیر در سوریه و عراق خواست تا از غیرنظامیان در برابر خشونت‌های جنسی محافظت کرده و اجازه تجاوز به غیرنظامیان را به عنوان یک سلاح در درگیری‌ها ندهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، طبق گزارش شورای امنیت، "بازار بردگان زن" که داعش آن را به راه انداخته است. مورد استقبال بسیاری واقع شده است و به داعش برای عضو گیری نیروهای جدید کمک می‌کند.

شورای امنیت در بیانیه‌ خود اعلام کرد که خشونت جنسی در جنگ‌ به قدری افزایش می‌یابد که به سطح جنایت جنگی می‌رسد و این چیزی است که "نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو" به شمار می‌آید.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه‌ اعلام کردند که این نقض‌ها و خشونت‌ها فقط شامل تجاوز نمی‌شود بلکه در مورد بردگی جنسی "کنیزکان" و ازدواج اجباری که به عنوان تاکتیک‌ جنگی در سوریه و عراق اجرا می‌شود صدق می‌کند.

اعضای شورای امنیت از طرف‌های درگیر در این دو کشور خواستند تا تمامی گام‌های ممکن را جهت حفاظت از غیرنظامیان در مقابل خشونت جنسی اتخاذ کنند.

آن‌ها همچنین با درخواست از شورای امنیت جهت یکپارچه سازی تلاش‌ها به منظور محاکمه این مجرمان، تاکید کردند که حل و فصل درگیری‌ها در خاورمیانه در مقابله با خشونت جنسی مهم است.

انتهای پیام

کد N937812

وبگردی