آفتاب
نویسنده مصری مطرح کرد:

سوریه و مصر برای مقابله با تروریسم در یک سنگر هستند

سوریه و مصر برای مقابله با تروریسم در یک سنگر هستند

نویسنده مصری با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی چهار ساله سوریه نشانگر آن است که این کشور هرگز سقوط نخواهد کرد، اعلام کرد سوریه و مصر در مقابله با تروریسم در یک سنگر هستند.

به گزارش خبرگزاری، «سلمان شفیق» نویسنده مصری در مقاله ای تحت عنوان «شکست تروریسم در مصر، از سوریه آغاز می شود» نوشت: چهار سال از مواجهه مردم سوریه با تروریسم می گذرد؛ مردم در این چهار سال به صلیب جنگ کشیده شده اند و برخی کشورهای عربی نیز آتش بیار این معرکه هستند، ترکیه، قطر اتحادیه اروپا و آمریکا نیز پیوسته درحال توطئه چینی علیه دمشق هستند.

این نویسنده مصری در ادامه تصریح کرد: در این چهار سال، ارتش سوریه به شکل اسطوره ای مقاومت کرده است؛ آن هم در شرایطی که همه جهان علیه این کشور بودند و سوریه هیچ حامی به غیر از حمایت های دیپلماتیک چین و روسیه و حمایتهای مستشاری ایران و کمکهای حزب الله، نداشت.

در سوی دیگر، مردم و ارتش مصر نیز طی این چهار سال در حال مقابله و دست و پنجه نرم کردن با تروریسم هستند، گرچه تحت عناوین و اسامی مختلف اما ذات این مقابله و درگیریها یکی است.

وی همچنین تاکید کرد تلاشها برای سقوط دولت سوریه به شدت بر روی مصر تاثیر می گذارد و هر کس که به این مسئله بی توجهی کند، در واقع به حقایق تاریخی و جغرافیایی بی توجهی کرده است.

شفیق در ادامه تاکید کرد: مصر و سوریه در یک جبهه واحد علیه تروریسم قرار دارند.

این نویسنده مصری تاکید کرد هیچ راهی جز این نداریم که اجازه دهیم مردم سوریه خودشان مشکلاتشان را حل کنند و پایداری مردم سوریه نشان دهنده این امر است که این کشور هرگز سقوط نخواهد کرد.

کد N937795

وبگردی