آفتاب

گشایش «موزه پیش از تاریخ» و «موزه دوران اسلامی»

گشایش «موزه پیش از تاریخ» و «موزه دوران اسلامی»

«موزه دوران اسلامی» پس از 9 سال در موزه ملی ایران بازگشایی شد. همچنین «موزه پیش از تاریخ» پس از 35 سال در طبقه دوم موزه ایران باستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا،‌ مراسم گشایش این دو موزه صبح امروز (شنبه، هفتم شهریور) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و مسعود سلطانی‌فر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

موزه دوران اسلامی که در سال 75 در مساحتی حدود چهارهزار متر مربع در سه طبقه ساخته شده بود، از اول تیر سال 85 با هدف گسترش برخی فضاها و بازنگری بر چگونگی نمایش آثار تعطیل شد و پس از چندین بار قول و قرار برای افتتاح موزه، این بخش از موزه ملی ایران صبح امروز بازگشایی شد. طبقه همکف این بنا به سالن اجتماعات‌ و سالن نمایشگاه‌های موقت اختصاص دارد و آثار موزه دوران اسلامی در دو طبقه اول و دوم براساس زمان‌بندی تاریخی حکومت‌ها، سلسله‌ها‌ و حکمران‌ها چیده شده است.

به گزارش ایسنا،‌ «موزه پیش از تاریخ» نیز که پس از 35 سال در طبقه دوم موزه ایران باستان افتتاح شد،‌ دوره‌های مختلف پارینه‌سنگی‌، روستانشینی‌ و مفرغ را در بر می‌گیرد.

در این مراسم که به دلیل بیماری اسحاق جهانگیری بسیار کوتاه برگزار شد محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جبرئیل نوکنده‌ مدیر کل موزه ملی ایران،‌ مسعود سلطانی‌فر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور صحبت‌های کوتاهی داشتند.

انتهای پیام

کد N937728

وبگردی