آفتاب
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج:

آموزش‌های دانشگاهی‌ در راستای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص باشد

آموزش‌های دانشگاهی‌ در راستای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص باشد

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج در راستای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص برای خدمت در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی کشور گام برمی‌دارد.

حسین آبین در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با بیان این‌ که جهاد دانشگاهی باید نقش فرادانشگاهی را در سطح دانشگاه‌ها داشته باشد، گفت: جهاد دانشگاهی دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه بسیار زیادی است و در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی مطالعات ارزشمندی داشته‌ است لذا با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود می‌تواند پیشقراول بخش فعالیت‌های دانشجویی باشد.

وی مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی را در مقوله‌ کارآفرینی و اشتغال برجسته‌تر از سایر دانشگاه‌های آموزش عالی دانست و یادآور شد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با هدف ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه جانبه در گسترش اعتلای دانش، ارتقای شاخص‌های کمّی و کیفی و منزلت اجتماعی آموزش‌های کاربردی، فعالیت می‌کند و رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد را به دوش می‌کشد.

آبین به تلاش همراه با دانش در انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی تأکید و خاطرنشان کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج با تدوین و بازنگری برنامه درسی متناسب با مهارت‌های شغلی، ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینانه بین دانشجویان، به کارگیری مدرسان صاحب فن و متخصص، ارتباط موثر با دستگاه‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های مستمر آموزشی در خصوص ایجاد طرح‌های تجاری به مرکزی دارای پتانسیل قابل توجه در مقوله‌ کارآفرینی و اشتغال تبدیل شده است.

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج به برخی از فعالیت‌های فرهنگی اجرا شده در دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره روز معمار، برگزاری جشنواره روز گرافیک، برگزاری جشنواره گذر هنر و جشنواره عفاف و حجاب و انجام بازدیدهای علمی و پژوهشی از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این مرکز است.

آبین افزود: ترویج ارزش‌های دینی در فضای دانشگاه، افزایش نشاط و شادابی در بین دانشجویان و کارکنان و ایجاد انگیزه برای دانشجویان و ارائه اثر فرهنگی و هنری مرتبط با رشته تحصیلی توسط دانشجویان از اهداف اجرای برنامه‌های فرهنگی در این دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های علمی کاربردی به دلیل ماهیت آن و تأکید بر جنبه‌های کاربردی در آموزش، از اهمیت ویژه و استراتژیکی برخوردار است چرا که این آموزش‌ها در واقع یک نوع مهارت‌اندوزی بر اساس تقاضای بازار کار است که با ایجاد یک شغل تخصصی باعث بهبود توانایی فردی و تخصصی دانشجویان می‌شود.

آبین با تأکید بر نقش کلیدی آموزش بر توسعه و اثربخشی کارآفرینی در کشور گفت: آموزش‌های مراکز علمی کاربردی با برنامه‌ریزی و اجرا باعث تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین برای خدمت در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی کشور شده و با اجرای ایده‌های جدید فرصتی برای وقوع و شکل‌گیری کارآفرینی ملی ایجاد کرده است.

وی به اولویت‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج پرداخت و افزود: اشتغال‌زایی و کارآفرینی مبتنی بر دانش و تشکیل کانون‌های اشتغال‌زایی و تجاری از اولویت‌های این مرکز است.

آبین ادامه داد: آموزش‌های علمی‌ کاربردی به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد تفکر و انگیزه کارآفرینی کشور باعث بالا بردن سطح علمی و دانش فنی و مهارتی دانشجویان شده است به‌ طوری که نتایج آمار نشان می‌دهد 85 درصد دانش‌آموختگان این مراکز آموزشی، شاغل و از روحیه کارآفرینانه برخوردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج، هزار و 628 نفر دانشجوی فعال در 16 کد ر شته شاغل به تحصیل هستند و با همکاری موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور تا اواخر سال جاری از نظر فیزیکی رشد چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N937557

وبگردی