آفتاب

تاکید جهانگیر بر حفظ حقوق زندانیان

تاکید جهانگیر بر حفظ حقوق زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: حفظ حقوق شهروندی زندانیان از طریق توسعه برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ایجاد اشتغال در زندان ها به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش وقوع جرم در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهانگیر در ادامه سفر به کرمانشاه با مهندس رضایی بابادی استاندار کرمانشاه دیدار و بر حل مشکلات اعتباری زندان‌های این استان به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه تاکید کرد.

وی به تشریح اهمیت انجام فرایندهای اصلاحی و تربیتی و تاثیر بسزای آن بر حفظ امنیت جامعه پرداخت.

رئیس دفتر ویژه بازرسی دستگاه قضایی به ضرورت کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان به عنوان اولویت اصلی دستگاه قضایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و افزود: چاره‌اندیشی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه آمار زندانیان نیازمند همکاری مسئولان قضایی و اجرایی است.

مشاور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه زندان محلی برای نگهداری مجرمانی است که با رفتارهای ناهنجار باعث ناامنی در جامعه و اذیت و آزار مردم شده‌اند ادامه داد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس که در این استان به خوبی مورد توجه قرار گرفته یکی از راهکارهای موثر بر بهبود وضعیت زندان ها برای اجرای کامل فرآیندهای تامینی و تربیتی است.

استاندار کرمانشاه نیز با تاکید بر همکاری و تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان با اداره کل زندان ها، آمادگی خود را برای ایجاد شرایط بهتر، توسعه اشتغال و حرفه آموزی و دیگر فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان اعلام کرد.

رضایی بابادی با تقدیر از حضور رئیس سازمان زندان های کشور در استان کرمانشاه آرامش موجود در استان را مرهون دستگاه قضایی دانست و از زحمات مسئولان امر تجلیل کرد.

انتهای پیام

کد N937470

وبگردی