آفتاب

سبحانی فرد: احزاب در کشور ما به تنهایی کارآمد نیستند

سبحانی فرد: احزاب در کشور ما به تنهایی کارآمد نیستند

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان این که احزاب در کشور ما به تنهایی کارآمد نیستند و نمی‌توانند یک جریان را هدایت کنند گفت: که احزاب همفکر در زمان انتخابات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک جریان فکری را هدایت می‌کنند.

رمضانعلی سبحانی فرد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در کشور ما حزب چندان نهادینه نشده وگرنه راه درست این است که انتخابات به شکل حزبی برگزار شود و سازوکار انتخاباتی بر مبنای احزاب باشد. در واقع دو، سه حزب قوی باید وجود داشته باشد که به میدان بیایند و بتوانند میدان داری می‌کنند.

وی افزود:‌ متاسفانه به دلیل این که حزب نتوانسته جایگاه خود را در کشور پیدا کند طبیعتا احزاب موجود در کشور ما که تنوعش هم خیلی زیاد است صرفا به لحاظ این که عقبه قوی از نظر مسائل اقتصادی، سیاسی پایگاه و اجتماعی ندارند، طبیعتا به تنهایی نمی‌توانند یک جریان را هدایت کنند لذا اینها به وجود می‌آیند و هر کدام احیانا طیف خاصی را به دنبال خود دارند و کار NGO را انجام می‌دهند، به هر حال اینها خودشان NGO سیاسی محسوب می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد‌: احزاب در کشور ما به تنهایی کارآمدی چندانی ندارند اما وقتی در زمان انتخابات در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، تفکرات نزدیک به یکدیگر را تشکیل می‌دهند و در هدایت یک جریان فکری را هدایت می‌کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطر نشان کرد: الان در کشور ما به جای چند حزب قوی دو یا سه جریان سیاسی فکری وجود دارد و در زنجیره‌های این جریان فکری احزاب کوچکتر هستند که در کنار هم قرار می‌گیرند و این جریان را به حرکت در می‌آورند.

طبیعتا احزاب به این شکل نقشی در شور و هیجان و حرکت‌های انتخاباتی ایفا می‌کنند. البته شاید در شهرستانها کمتر اثرش مشاهده شود ولی در شهرهای بزرگتر جریانی که به راه افتاده در انتخابات اثرگذاری دارد.

انتهای پیام

کد N937370

وبگردی