آفتاب
سازمان ملل:

بیش از ۲۵۰۰ مهاجر از ابتدای سال در مدیترانه غرق شده اند

بیش از ۲۵۰۰ مهاجر از ابتدای سال در مدیترانه غرق شده اند

کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود ۳۰۰ هزار مهاجر از دریای مدیترانه عبور کرده اند که بیش از ۲۵۰۰ نفر از آنها غرق شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ملیسا فلمینگ» سخنگوی کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد با اعلام این خبر گفت: از ۳۰۰ هزار مهاجری که تلاش کرده اند به اروپا وارد شوند حدو ۲۰۰ هزار نفر وارد یونان و حدود ۱۰۰ هزار نفر دیگر وارد ایتالیا شده اند، این در حالی است که در سال گذشته میلادی ۲۱۹ مهاجر وارده اروپا شده اند.

 کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل عنوان کرد: تعداد درخواست پناهندگی از جانب شهروندان سوری از آوریل ۲۰۱۱ تا ژوئن سال جاری به ۳۱۱ هزار مورد رسیده است.

همچنین طبق اعلام کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل، شمار کسانی که در دریای مدیترانه غرق شده اند به بیش از ۲۵۰۰ نفر رسیده است، البته این رقم شامل افرادی که پنجنشبنه گذشته در مقابل سواحل لیبی غرق شدند، نمی شود.

در همین حال یک مقام هلال احمر لیبی گفت جسد ۸۲ نفر را که در نزدیکی سواحل این کشور غرق شده بودند، بیرون کشیدند. وی افزود: همچنان ۱۰۰ نفر مفقود هستند و حدود ۱۹۸ نفر از مهاجران که در کشتی واژگون شده بودند نجات یافته اند.

گفتنی است وزارت کشور اتریش روز جمعه اعلام کرد جسد بیش از ۷۰ پناهجو که در نزدیکی این کشور غرق شده بودند، کشف شده است.

کد N937052

وبگردی