آفتاب
معاون اجرایی رییس جمهور:

دولت باعث امید و نشاط در جامعه شده است

دولت باعث امید و نشاط در جامعه شده است

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: ارائه خدمات دولت باعث امید و نشاط در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمدرضا شریعتمداری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با تبریک ولایت امام رضا (ع) بیان کرد: مردم شهید‌پرور لرستان در حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب سرمایه‌گذاری‌های عظیمی کرده‌اند و شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب، آرمان‌های نظام و امام راحل کرده‌اند و همین‌جا سر تعظیم مقابل تمامی مردمان لرستان فرو می‌آورم.

وی با بیان این‌که به عنوان یک خدمت‌گذار در دولت تدبیر و امید هفته دولت را به تمامی زحمت‌کشان و دلسوزان این نظام در دولت دکتر روحانی تبریک می‌گویم، بیان کرد: ارائه خدمات و دستاورد‌های دولت در این هفته یک موج امید و نشاط را در جامعه به وجود می‌آورد که جای تقدیر دارد؛ هفته به نام شهید باهنر و شهید رجایی نام‌ گذاری شده که این نام‌گذاری سنت حسنه و گرانقدری است.

شریعتمداری ادامه داد: اظهار تاسف از شهادت این دو عزیز را داریم ولی باید ادامه‌دهنده راه این دو بزرگوار باشیم، قسمتی در نام‌گذاری این هفته است تا نام شهیدان رجایی و باهنر باقی و جاودان بماند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: هرچند شهید رجایی و شهید باهنر دارای الگوهای مدیریت ارزشمندی بودند، ولی دولت‌شان زود‌گذر بود اما آنچه مهم است و باید به آن توجه داشته باشیم سجایای اخلاقی و انسانی این دو مدیر نظام است که این سجایا در همیشه زمان بر تارک نظام می‌درخشد.

وی ادامه داد: نام این دو شهید مترادف است با اخلاق و اخلاق محمدی، نظم و انضباط و اداره امور، نمازی که شهید رجایی پایه‌گذاری کرد سال‌های سال جاودان خواهد بود. توجه به محرومین و محرومیت‌زدایی در راس امور کاری این دو شهید بزرگوار به چشم می‌خورد.

معاون اجرایی رییس جمهور یادآور شد: یادآوری هفته دولت این تکلیف را به ما منتقل می‌کند که راه و سیره شهید رجایی و شهید باهنر را در کشور پیش می‌بریم و از همین‌جا به تمامی شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درود می‌فرستیم.

شریعتمداری در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید به جهانیان اعلام کرد این دولت برخواسته از آرای مردم بوده و افتخار آن پیروی از سیره نبوی و ائمه اطهار است، راه شهدای گلگون کفن نظام جمهوری اسلامی را ادامه داده و بر اصول انقلاب اسلامی پافشاری خواهدر کرد.

وی خاطر نشان کرد: این دولت به جهانیان اعلام می‌کند با کفار، زورگویان و مستکبران در ستیزیم و با دوستان مودت داریم. مفتخر به ادامه راه امام خمینی (ره) و میراث ایشان یعنی انقلاب هستیم.

وی همچنین به بحث انتخابات سال 1392 اشاره‌ای کرد و گفت: مردم با حضور 73.3 درصدی خود در زمان خواب خرگوشی دشمن در انتخابات شرکت کرده و پای صندوق‌های رای حاضر شدند، مردم با این حضور دوباره اعتماد خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دادند و رستاخیزی در سپهر سیاسی کشور رقم زده و بدخواهان نظام را مأیوس کرده‌اند.

معاون رییس جمهور با تاکید بر این‌که رای نافذ و حضور شما مردم در انتخابات باعث شد الان و امروز دولت تدبیر و امید در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های زیادی به دست آورد اضافه کرد: حاصل حماسه سیاسی مردم در انتخابات، انتخاب روحانی فاضل و فرزند حوزه و دانشگاه در انتخابات بود، با این انتخاب ما شاهد بازگشت انسجام، امید، نشاط ، اقتدار ملی و شکل‌گیری انتظارات عقلایی مثبت در فضای ایران اسلامی بودیم.

شریعمداری یادآور شد: دکتر روحانی رییس جمهور محبوب و مردمی با پشتوانه رای مردم وارد عرصه سیاسی شد و اولین کاری که انجام داد این بود که ایران اسلامی را از تیررس دشمنان خارج و از انزوای تصنعی رها کرد، مذاکرات واقعی با قدرت‌های جهان آغاز و پس از 23 ماه با حمایت‌های مقام معظم رهبری به سرانجام رسید و این افتخار بزرگی برای همه محسوب می‌شود.

وی گفت: در این مذاکرات ما ادامه‌ی فعالیت هسته‌ای را در تمامی مراکز کشور نه به شکل فانتزی، بلکه واقعی ادامه خواهیم داد و این حق مسلم ملت بوده که این کار توسط هیات مذاکره‌کننده انجام شده است.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که امید و نشاطی که مردم آفریندند آرامش اقتصادی را به کشور بازگرداند، تصریح کرد: دولت در فضای آرام، سیاست‌های اقتصادی خود را به خوبی اجرا کرد. نظام بودجه‌ریزی را اصلاح و رشد نقدینگی را کنترل و نرخ تورم را از 40 درصد به 13.8 درصد کاهش داده است، کاهش تورم هزینه اجرایی طرح‌ها را نیز پایین آورده است.

شریعتمداری ادامه داد: خوشبختانه دولت توانست بی‌ثباتی نرخ ارز را با اعمال سیاست‌های مدبرانه کنترل کند و در دو سال تنها سه درصد نرخ ارز تغییر کرده است.

وی گفت: امروز شاهد هستیم نهادهای بین‌المللی رتبه‌ ایران را در بحث فضای کسب‌وکار 130 اعلام می‌کند و این در حالی است که این رتبه قبلا خیلی مناسب نبود.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، رشد اقتصادی و صنعتی کشور کاهش پیدا کرده بود و عمده فشارها نیز در صنعت نفت اعمال می‌شد، تاکید کرد: مدیران این صنعت علی‌رغم این فشارها تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند و امروز با افتخار می‌گوییم تولید نفت خام به 2.9 میلیون بشکه در روز رسیده و صادرات نفت و میعانات گازی نیز به 1.350 بشکه در روز رسیده که باید بگوییم در چهار ماهه امسال رشد 19 درصدی را شاهد هستیم.

شریعتمداری همچنین گذری به بحث گازرسانی در کشور زد و گفت: تا نیمه سال 1396، 95 درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و این افتخار بزرگی برای دولت به‌شمار می‌آید، با تلاش استاندار دانشمند استان لرستان نیز روستاهای زیادی از نعمت گاز بهره‌مند شده است. 407 روستای دیگر لرستان نیز به زودی گازرسانی خواهد شد که این مایه افتخار ماست.

وی در خصوص خرید گندم نیز گفت: علی‌رغم خشکسالی‌ها امروز با افتخار می‌گوییم خرید تضمینی گندم در کشور به هشت میلیون تن رسیده و تولید قابل توجهی است، ولی کشاورزان مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند ولی قول می‌دهیم به زودی این مطالبات پرداخت شود، اما آنچه مهم است این است که نان مردم با گندم تولیدی داخل تهیه می‌شود و گندم وارداتی به مصرف صنعتی می‌رسد.

معاون رییس جمهور در بخش آبرسانی به روستاها نیز بیان کرد: دولت 500 میلیون دلار از منابع ارزی کشور را برای احداث مجتمع‌های آبرسانی در نظر گرفته تا مردم روستاها مشکل آب آشامیدنی نداشته باشند و در لرستان نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به وضعیت لرستان گفت: سد مروک و ایروشان در لرستان افتتاح شده‌اند و این سد‌ها تنها دو سدی هستند که پس از انقلاب به بهره‌برداری رسیده‌اند. سد حوضیان نیز دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: سفر ریاست جمهور به لرستان قرار بود در سال 1395 انجام شود، ولی با تلاش و رایزنی همه مسوولین لرستان یک سال و نیم زودتر صورت گرفت که در آن 700 میلیارد تومان برای طرح‌های استان اختصاص داده شد که امروز شاهد اتفاقات میمونی در این خطه هستیم.

این معاون رییس جمهور با بیان این‌که لرستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، تاکید کرد: با قلعه فلک‌الافلاک و میراث‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی لرستان شریعت مطلوبی برای توسعه پیدا خواهد کرد و حق و مطالبه مردم غیور این استان نیز توسعه است که ما باید تمامی تلاش خود را در این زمینه به کارگیریم.

وی بیان کرد: با تلاش های استاندار دلسوز این استان لرستان به کارگاه سازندگی تبدیل شده ولی در دوره پساتحریم باید از امکانات و مواهب بیشتری بهره‌مند شوند تکلیف ما آبادانی استان لرستان است.

شریعمتداری با بیان این‌که 4130 مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شده و 8 سد نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: در حوزه حمل‌ونقل نیز 2800 کیلومتر راه‌آهن را در دست احداث داریم که منابع قابل توجهی را نیز می‌خواهد و در لرستان هم با تلاش‌های صورت گرفته در بحث راه‌آهن شاهد موفقیت‌های قابل توجهی هستیم.

انتهای پیام

کد N936791

وبگردی