آفتاب
نهاوندیان:

دامن زدن به سوءظن در شرایط کنونی خلاف مصالح عمومی است

دامن زدن به سوءظن در شرایط کنونی خلاف مصالح عمومی است

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت حفظ انسجام ملی و تقویت اعتماد بین مردم و دولت و همه ارکان حاکمیت تأکید کرد که ایجاد بدبینی و دامن زدن به سوءظن در شرایط کنونی خلاف مصالح عمومی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: شرط توفیق ما در این مسیر عزت‌بخش، حفظ انسجام ملی، تأمین مشارکت همگانی، تقویت اعتماد بین مردم و دولت و همه ارکان حاکمیت با یکدیگر است. لازمه این همدلی و همزبانی که منجر به همگامی شود داشتن هدف مشترک،‌تحلیل و راه‌ حل مشترک و اطلاعات مشترک است. لذا باید در هدف با هم یگانه بیاندیشیم نگاه ملی را بر نگاه جهانی حاکم کنیم. همچنین در راه‌حل نگاهمان را جهانی کنیم و اولویت‌های مشترک را دنبال کنیم.

وی افزود: گاهی ناهمگونی‌ها مربوط به اطلاعات متفاوت است و گاهی قضاوت‌هایی بر مبنای اطلاعات نادرست صورت می‌گیرد. در این راستا رسانه‌ها و تریبون دارها وظیفه مشخصی دارند و باید راستی آزمایی را ارزیابی کنند. البته وظیفه دولت هم پاسخگویی و شفافیت است اما کسانی که تریبون دارند باید مطالب را راستی آزمایی کنند و بپرسند.

نهاوندیان با بیان اینکه هفته دولت در واقع هفته ملت است، خاطرنشان کرد: هر کدام از ما باید بپرسیم که برای همدلی و همزبانی و افزایش سرمایه اجتماعی چه کرده‌ایم. ایجاد شکاف و بدبینی و دامن زدن به سوءظن در شرایط کنونی خلاف صلاح عمومی است. باید سرمایه امید و اعتماد را افزون کنیم. اگر هر کدام وظیفه خود را شناختیم و به آن با دستور کار تدبیر و تعامل عمل کردیم به روزی می رسیم که اقتصاد ایران و وحدت و انسجام ایران در جهان خواهد درخشید و پیام موفقیت راه حل اسلامی به همه جهانیان نشان داده می‌شود.

ادامه دارد....

کد N936697

وبگردی