آفتاب
علیرضا دبیر:

گزارش تفریغ بودجه ۹۲ برای اعضای شورای شهر محرمانه نبود

گزارش تفریغ بودجه ۹۲ برای اعضای شورای شهر محرمانه نبود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران برای اعضای شورای شهر محرمانه نبود و همه اعضا گزارش کامل تفریغ را داشتند.

​علیرضا دبیر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلیل محرمانه بودن تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران گفت : این گزارش در اختیار همه اعضای شورای شهر تهران به طور کامل قرار داشت.

وی درخصوص انتقاد از جا به جایی ۱۳۰ میلیارد هزینه مازاد برای پروژه شهر آفتاب گفت: این موضوع از سوی حسابرس کمیسیون برنامه و بودجه مشخص شد و در گزارشی که کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تفریغ ارائه کرده به این جا به جایی اشاره شده بود بنابراین کسانی که به این جا به جایی اشاره کردند کار سختی نکردند.

دبیر در پاسخ به این پرسش که این گونه جا به جایی ها در بودجه، سبب بی اثر شدن تلاش اعضای شورا در زمان تصویب بودجه سالیانه و در اولیت قرار دادن برخی از پروژه ها نمی شود گفت: این موضوع را اعضای شورای شهر تهران باید پاسخ بدهند که گزارش تفریغ بودجه را تایید و تصویب کردند و با این جا به جایی موافقت کردند. اگر اعضای شورا با این موضوع مخالف بودند می توانستند به تفریغ رای ندهند.

هفته گذشته رییس کمیسیون سلامت یکی از اصلی ترین موارد انحرافی گزارش تفریغ بودجه را پروژه شهر آفتاب دانسته بود که برای آن ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی  در تبصره‌های بودجه  یازده پروژه تعریف شده بود که اگر شهرداری مازاد بر آنچه در درآمدهایش پیش‌بینی شده، تحقق درآمد داشت، مجاز است آن درآمد مازاد را در این ردیف‌ها با اولویت ردیف پنج و شش هزینه کند. این دو ردیف هم مربوط به پرداخت بدهی پیمانکاران و تسویه‌حساب املاک تصرفی در پروژه‌ها و برگرداندن حقوق مردم است که نمونه آن هم بزرگراه امام‌علی(ع) است.  

کد N936460

وبگردی