آفتاب

بان کی مون چارچوبی را برای تحقیقات در مورد حملات شیمیایی در سوریه تعیین کرد

بان کی مون چارچوبی را برای تحقیقات در مورد حملات شیمیایی در سوریه تعیین کرد

دبیرکل سازمان ملل چارچوب کلی را برای تحقیقات در مورد حملات شیمیایی و استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت طرح‌های خود را در خصوص انجام تحقیقات در مورد حملات با گازهای سمی تشریح کرد که قرار است این تحقیقات توسط سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی انجام شود.

بان کی مون چارچوب کلی را برای انجام تحقیقات درخصوص حملات شیمیایی در سوریه تعیین کرد و گفت: این تحقیقات به ریاست دستیار دبیر کل و دو معاون انجام خواهد شد.

وی نام شخصی که ریاست این تحقیقات را بر عهده خواهد داشت، اعلام نکرد.

این نامه بان کی مون در پاسخ به قطعنامه‌ای است که شورای امنیت با توافق آراء آن را در هفتم اوت تصویب کرد که به انجام تحقیقات فرا می‌خواند.

بان کی مون گفت: موفقیت آمیز بودن این امر در گرو همکاری کامل تمامی طرف‌ها از جمله دولت سوریه و طرف‌های دیگر در این کشور است. هدف این است تا بیشترین حد ممکن افراد یا گروه‌ها یا طرف‌هایی که به نحوی در استفاده از مواد شیمیایی به عنوان سلاح دست داشته‌اند، تعیین شوند.

وی گفت: گزارش‌هایی که در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی و همچنین استفاده از مواد شیمیایی سمی به عنوان سلاح به صورت پی در پی در درگیری‌های سوریه ارائه می‌شود، بسیار منزجرکننده است.

انتهای پیام

کد N936366

وبگردی