آفتاب

آمادگی واشنگتن و برلین برای همکاری با مسکو جهت حل مسئله سوریه

آمادگی واشنگتن و برلین برای همکاری با مسکو جهت حل مسئله سوریه

واشنگتن و برلین آمادگی خود را برای همکاری با روسیه جهت حل و فصل مسئله سوریه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، "جان کربی"، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به خوبی درک می‌کنیم که اقدامات زیادی باید برای حل بحران سوریه انجام داد. همچنین ما می‌توانیم برای ادامه اقدامات در جهت حل بحران سوریه و مساله انتقال سیاسی در این کشور با روسیه همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: آمریکا با استفاده از دیدگاه‌های درست و همکاری با روسیه و عربستان برای تحقق این مساله تلاش خواهد کرد.

همچنین آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی ابراز امیدواری کرد که برلین نیز به همکاری با مسکو برای حل بحران‌های بین المللی از جمله بحران سوریه بپردازد.

وی تاکید کرد: ما امیدواریم که روسیه بتواند نقش مهمی را در حل بحران سوریه ایفا کند و ما همچنین خواهان برقراری روابط سازنده با مسکو هستیم.

در همین راستا لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در خصوص بحران سوریه تاکید کرد: لازم است با افرادی از نظام سوریه که بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور جزو آنها نباشد در خصوص حل بحران این کشور به توافق برسیم.

وی افزود: افراد نظام سوریه می‌توانند به راهکاری با مخالفان میانه رو برای حل بحران این کشور برسند چرا که مذاکرات سیاسی تنها راه برای حفظ سوریه در برابر تروریست‌ها است.

فابیوس اعلام کرد که فرانسه در حال حاضر مذاکراتی را با مقامات عربی، آمریکایی، روسی، ترکی و همچنین استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برگزار کرده است.

انتهای پیام

کد N936312

وبگردی