آفتاب

آمادگی واشنگتن و برلین برای همکاری با مسکو در موضوع سوریه

آمادگی واشنگتن و برلین برای همکاری با مسکو در موضوع سوریه

مقامات دولت آمریکا و آلمان اعلام کردند آماده همکاری با مسکو برای حل و فصل بحران سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما می دانیم که حل بحران سوریه نیاز به تلاش زیادی دارد ولی در عین حال می دانیم که امکان همکاری با روسیه در زمینه انتقال سیاسی در سوریه وجود دارد.

پیشتر «ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود، «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه ۲۸ آگوست با «مایل راتنی» نماینده آمریکا در امور سوریه در مسکو دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرده است فرستاده آمریکا هیچ پیشنهادی از جانب واشنگتن برای حل و فصل بحران سوریه ندارد. با این حال به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا راتنی نماینده جان کری برای گفتگو در زمینه گزینه های احتمالی جامعه بین الملل برای پایان بخشیدن به درگیری ها در سوریه خواهد بود.

از سوی دیگر «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که برلین و مسکو برای حل بحران های بین المللی از جمله بحران سوریه همکاری کنند.

مرکل در مراسم شصتمین سالروز تأسیس اتاق بازرگانی آلمان در وین، گفت: ما می خواهیم با روسیه همکاری داشته باشیم، ما مشکلات بین المللی بسیاری داریم و امیدواریم که روسیه در حل بحران سوریه نقش آفرینی کند.

وی تصریح کرد: برلین می خواهد روابط سازنده ای با مسکو داشته باشد.

کد N936257

وبگردی